افزایش ١٥٥٠٠٠ مترمربع فضای سبز منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ از توسعه نزدیک به ۱۷ درصدی فضای سبز این محدوده جنوبی پایتخت خبر داد و گفت: خوشبختانه در ۴ سال اخیر سرانه فضای سبز با توجه به افزایش جمعیت در منطقه ۱۷ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، داود لطفی شهردار منطقه  درباره جزئیات این خبر گفت: محدوده منطقه ۱۷ به عنوان کوچک ترین منطقه پایتخت به حساب می آید که به دلیل حجم تراکم ساختمانی با کمبود سرانه فضای سبز رو به رو است، که خوشبختانه در مدیریت فعلی شهرداری تهران توجه ویژه ای به توسعه فضای سبز این منطقه صورت گرفته است.

لطفی افزود: طبق آمارها در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ مساحت فضای سبز این منطقه جنوبی پایتخت  ۹۰۹ هزار و ۶۴۷ مترمربع بوده است که در آن زمان این محدوده  ۲۴۶ هزار نفر ساکن داشته و به طور متوسط سرانه فضای سبز برای هر شهروند این منطقه  ۷۸/۳ متر مربع بوده است.

شهردار منطقه ۱۷ خاطر نشان کرد:  در پایان سال ۱۳۹۹ مساحت فضای سبز منطقه۱۷ به بیش از یک میلیون متر مربع رسیده و با توجه به افزایش جمعیت این منطقه به رقم ۲۷۳ هزار نفر در این چهار سال سرانه فضای سبز به عدد ۹/۳ متر مربع افزوده شده است.

لطفی عنوان کرد: در چهار سال اخیر در مجموع ۱۵۵ هزار و ۶۹۹ متر مربع مساحت فضای سبز منطقه ۱۷ افزایش پیدا کرده که نشان از توسعه نزدیک به ۱۷ درصدی دارد و این موضوع با توجه به محدود بودن فضا در منطقه ۱۷ عدد قابل توجهی را در بردارد که نشان از عزم جدید مدیریت شهری در حوزه محیط زیست و توسعه فضای شهری پیدار در کلانشهر تهران را دارد.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 10402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =