ساخت زیرگذر پیاده روی چهارراه گلوبندک

شهر: اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که ورودی ضلع غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک با هزینه کردی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۲ تهران به بهره برداری رسمی رسید.

به گزارش شهر، عملیات ساخت و تجهیز کارگاه زیرگذر چهارراه گلوبندک از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. سعید شهریاری، مدیر پروژه وعده داد بود که این زیرگذر در مدت ۱۵ ماه ساخته و بهره‌برداری شود. اما این وعده به سرانجام نرسید تا اینکه پس از توقف چندساله و مسدود شدن بخشی از عرض پیاده راه به علت استقرار کارگاه عمرانی، مدیریت شهری فعلی برآن شد تا به روند عملیاتی ساخت و تکمیل پروژه سرعت ببخشد.

درنهایت اواخر اسفند سال گذشته بود که ورودی ضلع غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک با هزینه کردی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۲ تهران به بهره برداری رسمی رسید. تمامی اقدامات مناسب سازی و تجهیزات لازم برای معلولان از جمله پله برقی و آسانسور، در این ضلع غربی اجرا و نصب شده است.

زیرگذر پیاده چهارراه گلوبندک، زیرگذری که در دو تراز منفی یک و منفی دو طراحی شده است. تراز منفی یک به ایستگاه مترو پانزده خرداد متصل می‌شود و تردد مسافران را در این ایستگاه تسهیل می‌کند.

تراز منفی دو نیز به عنوان زیرگذر عابران پیاده از زیر خیابان خیام، ارتباط بین دو طرف خیابان ۱۵ خرداد را تسهیل می‌کند. تراز منفی دو پروژه منجر می‌شود تا ورود عابران به محدوده خیابان‌های خیام و پانزده خرداد توسط زیرگذر انجام شود و مشکلات ترافیکی که بخشی از آن مربوط به عبور عابران پیاده از روی خیابان است، برطرف شود.

به معنایی دیگر می‌توان گفت که این زیرگذر دو خروجی غربی و شرقی دارد که هر دو آن‌ها به سکوی ایستگاه مترو ۱۵ خرداد اتصال می‌یابند. این زیرگذر ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل می‌کند.

این زیرگذر پیاده شهری علاوه بر تسهیل عبور و مرور عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار برای مسافران مترو را فراهم می‌کند. ورودی شرقی زیرگذر نیز در مجاورت میدان ارگ در حال ساخت است.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران می‌گوید که پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک تا پایان تابستان امسال به صورت کامل افتتاح خواهد شد.


خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 10417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =