۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 10458
بهره برداری از ایستگاه های مترو مرزداران و اقدسیه هفته آینده

شهر: شهردار تهران گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری 30 ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده و هفته آینده هم ایستگاه مترو مرزداران و اقدسیه به روی مردم گشوده شده و آماده مسافرگیری خواهند شد.

به گزارش شهر، شهردار تهران در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو در جمع خبرنگاران گفت: امروز رسما عملیات حفاری مترو در طولانی ترین خط متروی پایتخت در منطقه ۲۲ تهران آغاز شد.

حناچی با بیان اینکه این خط از مناطق ۲۲، ۵، ۴، ۳و ۲ تهران  عبور می کند، توضیح داد: منطقه ۲۲ یکی از مناطقی بود که خلأ حمل و نقل عمومی به شدت در آن احساس میشد و می شود. قطعا با بارگذاری های آتی و جدید در منطقه، مسئله حاد تر هم خواهد شد. بنابراین هیچ راهی جز توسعه حمل و نقل ریلی برای پر کردن این خلأ وجود ندارد.

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اتصال خطوط مترو به عمر این دوره مدیریت در شهرداری می رسد، گفت: اتصال خطوط دیگر در امتداد این طرح یکی از موضوعاتی است که در اجرای این پروژه اهمیت زیادی دارد.

شهردار تهران ادامه داد: در مورد هشتگرد این اتصال اتفاق افتاده است و برای پرند هم در تلاش هستیم تا خاتمه دوره انجام شود. ضمن اینکه از طرف اسلامشهر هم به سمت خط ۳ مترو هم در حال ساخت است که تا آخر دوره مدیریت شهری پنجم این اتصال برقرار خواهد شد.

حناچی اضافه کرد: اقداماتی که در حوزه مترو انجام شده از اقداماتی است که با سرعت بالا به اجرا درآمده است. ما به طور متوسط سالانه ۱۰ کیلومتر به متروی تهران اضافه کردیم که بخشی از این اقدامات در حوزه احداث تونل، قبلا اتفاق افتاده بود.

 او ادامه داد: در این دوره ۳۰ ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده و خواهد رسید هفته آینده ایستگاه مترو مرزداران و اقدسیه و بعد از آن هم ایستگاهی در خط ۶ به بهره برداری خواهد رسید.

حناچی با اشاره به اینکه آینده حمل و نقل تهران توجه به حمل و نقل پاک است، گفت: وقتی می بینیم سوخت‌های فسیلی چه بر سر تهران آورده است، طبیعتا جهت گیری عمومی باید به این سمت باشد که از حمل و نقل پاک استفاده کنیم.

شهردار تهران گفت: البته قطعا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. مثلا در حوزه خودروهای برقی اصلی ترین مشکل وجود باتری و هزینه های مربوط به آن است.

او ادامه داد: بر همین اساس روی ایده هایی کار شده است که استفاده از ایده سوآپ باتری را در دست کار داریم که بار مالی این موضوع را از روی استفاده کننده برداریم و این کار را اقتصادی کنیم.

حناچی گفت: این کار با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است و امیدواریم در اواخر خرداد ماه بتوانیم اولین رونمایی از این پروژه را داشته باشیم.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 10458

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =