عید فطر، پاداش یک ماه بندگی خداوند

شهردار منطقه ۱۵ در یادداشتی نوشت: عید فطر روزی است که مسلمانان مزد و پاداش معنوی یک ماه عبادت و بندگی را از خدواند منان دریافت می کنند.

به گزارش شهر، وحید رضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۵ در یادداشتی به مناسبت عید سعید فطر نوشت: عید فطر عید بندگی است و یکی از مهمترین مناسبتها و اعیاد اسلامی است‌. روزی است که مسلمانان مزد و پاداش معنوی یک ماه عبادت و بندگی را از خدواند منان دریافت می کنند.

رمضان، ماه عبادت و بندگی، فضیلت و تقوا، سازش و مداراست و عید فطر، جشنی برای بازگشت به خویشتن و فطرت خداجو و شکرگزاری از باری تعالی به خاطر توفیق گذرندان دوره یک ماهه عبادت و طلب آمرزش است.

با توجه به اینکه مسلمانان در روز عید فطر پاداش خود را از خداوند دریافت می کنند و پس از گذراندن امتحان الهی در پیشگاه پروردگار عالم به حساب می نشینند تا ضمن شکر گزاری از نعمتهای پروردگار، جایزه و مزد عبادات خود را از حق تعالی دریافت کنند و از طرفی چون گنهکاران زیان می بینند، به قیامت شباهت دارد.

ماه رمضان علاوه براینکه ماه تزکیه و خودسازی و افزودن بر کمالات انسانی در محضر خدا، دستیابی به مغفرت الهی و جلب رضایت و خشنودی خداست، جامعه انسانی نیز از اثرات اجتماعی و برکات بسیار این عمل عبادی نظیر ایجاد امنیت اجتماعی، برادری و برابری، صبر در روابط اجتماعی، استحکام پیوندهای خانوادگی و دوستی، فرصتی برای مهرورزی، مواسات و همدردی با محرومان و ... بهره می برد.

از این دیدگاه؛ رمضان و فطر علاوه بر خودسازی و انسان سازی، در ساختن جامعه نیز حائز اهمیت است که نمونه های بارز آن را طی سال گذشته با مشارکت پر رنگ شهروندان مومن و ولایتمدار در پویش کمک های مومنانه و حضور خودجوش آنان در طرح های همدلی و کمک به همنوع در شرایط سخت جامعه در دوران شیوع کرونا و به ویژه ایام ماه مبارک رمضان شاهد بودیم.

اینجانب ضمن تبریک و تهنیت عید سعید فطر به شهروندان محترم و همکاران گرامی، آرزو می کنم در تمام ایام سال آثار و برکات رمضان و فطر در جامعه ساری و جاری باشد و همشهریان عزیز ما همواره از برکات و فیوضات آن برخوردار باشند.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 10473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =