ویژه برنامه های هفته محیط زیست در منطقه ۱۰ پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه از اجرای ویژه برنامه های هفته محیط زیست در سطح منطقه با رویکرد "نه به پلاستیک" خبر داد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، محمدرضا افخم معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست و لزوم ارتقای سطح آگاهی، نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست و افزایش آگاهی شهروندان افزود: ویژه برنامه های این هفته از ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۲۳ این ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: در این هفته علاوه بر برپایی غرفه و نمایشگاه محیط زیست، کلاس های آموزشی آنلاین با مضمون ردپای انسان در طبیعت، کاهش تولید زباله در منزل، بافت کیسه خرید و کاشت گل های آپارتمانی برای شهروندان و پرسنل نیز در حال برگزاری می باشد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یادآور شد: برگزاری ایستگاه اطلاع رسانی و غرفه آموزشی "استفاده از تکنولوژی های جدید لامپ های LED برای کاهش هزینه های برق مصرفی و تعویض لامپ های ساختمان های شهرداری و منازل شهروندان و نکات محیط زیستی" از برنامه های این هفته خواهد بود.

او با اشاره به مصرف بی رویه کیسه های پلاستیکی در کشور و اهمیت فرهنگ سازی برای کاهش استفاده از نایلکس افزود: باتوجه به اهمیت ارزش های محیط زیست و تلاش برای حفظ این ارزش ها و همچنین اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در راستای عدم استفاده از نایلکس با پیوستن به پویش "نه به پلاستیک"، امضای طومار حامیان محیط زیست، توزیع کیسه های پارچه ای، اهدای کتاب های محیط زیستی و ... از دیگر اقدامات اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه در این ایام می باشد.

افخم در خاتمه با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی برای حفاظت از محیط زیست و همچنین ارتقای سطح آگاهی و دانش شهروندان، از فضاسازی و اکران تبلیغات محیطی با مضامین هفته محیط زیست در سطح منطقه خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر چاپ و نصب پوستر پلنگ ایرانی و یوزپلنگ آسیایی در تمامی ساختمان های اداری سطح منطقه و نواحی سه گانه و بارگذاری تیزرهای آموزشی و موشن گرافی در کانال های مجازی؛ طرح شناسایی و آزادسازی پرندگان محبوس توسط فعالین محیط زیست، ساخت و نصب لانه پرندگان در بوستان هزار شهید و  انتشار پوستر پرندگان در بوستان رضوان نیز در حال اجرا می باشد.

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 1050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =