اتمام عملیات روکش مکانیزه آسفالت مسیر B.R.T خیابان کامل آزادی

با هدف سهولت در تردد و رفع مشکلات ناشی از خرابی آسفالت، سامانه تندروی خط یک «BRT» در منطقه ۱۰ پایتخت مرمت و بهسازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مهران ماندگار معاون فنی و عمران منطقه گفت: با توجه به اهمیت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در جلب رضایت شهروندان، سهولت در جا به جایی مسافران و ارتقای سطح کیفی خدمات نگهداشت عمرانی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری وسائط نقلیه عمومی، روکش مکانیزه آسفالت مسیر اتوبوس های تندرو خیابان آزادی از اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

به گفته وی این طرح عمرانی در محور آزادی حدفاصل خیابان حبیب الهی تا بزرگراه شهید نواب صفوی به متراژ ۱۵۵۰۰ با استفاده از  ۲۱۰۰ تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال اجرا شد.

ماندگار توقف اتوبوس ها در محل ایستگاه ها به ویژه در فصول گرم سال که منجر به چین خوردگی و جمع شدن آسفالت شده، رفع این معایب در ایستگاه های رودکی، بهبودی و نواب، جلوگیری از بروز انحرافات، خطرات و تصادفات احتمالی در این محور را از عوامل اصلی اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: بر همین اساس علاوه بر تراش و روکش مکانیزه در مسیر BRT، تقاطع های نواب، رودکی و بهبودی نیز مرمت و بهسازی شدند.

معاون فنی و عمران منطقه آخرین فعالیت عمرانی جهت آسفالت در این محور را مربوط به سال ۱۳۹۶ عنوان  و اظهار امیدواری کرد با تداوم این حرکت گام موثری در رسیدن به شهری پایدار و زیست پذیر با استفاده از حمل و نقل عمومی برای شهروندان باشد.

به گفته وی با اجرای مسیر دوچرخه، خطوط سبز، مناسب سازی پیاده روها و ایستگاه های BRT برای معلولین و روکش پلیمری این محور، خیابان کامل آزادی برای اولین بار جامه عمل به خود می پوشاند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 10528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =