۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 1054

دبیرکل بخش خاورمیانه و شرق آسیای UCLG :

مشارکت تهران برای ما بسیار ارزشمند است

ثبیت کرسی تهران در سازمان بین المللی شهرهای متحد
مشارکت تهران برای ما بسیار ارزشمند است

شهر: جایگاه تهران در UCLG (سازمان بین المللی شهرهای متحد و دولتهای محلی) از «حالت تعلیق» به «عضو اصلی» تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، شهرداری تهران که به دلیل تحریم ها، جایگاه خود در مجمع جهانی و هیات اجرایی سازمان بین المللی شهرهای متحد و دولتهای محلی (UCLG) را از دست داده بود، موفق شد بار دیگر کرسی شهر تهران  در این سازمان بین المللی را پس بگیرد.
سازمان بین المللی یاد شده با توجه به بازماندن شهرداری تهران از پرداخت حق عضویت خود از سال 2013 به دلیل تحریم های آمریکا، عضویت آن را به حال تعلیق درآورده بود، اما پس از پرداخت حق عضویت سال های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ و مذاکرات و درخواست های مکرر،  تداوم عضویت شهر تهران در مجمع جهانی و هیأت اجرایی UCLG در نشست اداری سازمان یاد شده مورد تایید قرار گرفت و جایگاه تهران در این مجمع تثبیت شد.
محمت دومان، دبیرکل بخش خاورمیانه و شرق آسیای سازمان بین المللی شهرهای متحد و دولتهای محلی (UCLG- MEWA) در یک نامه رسمی، خبر تثبیت کرسی شهرداری تهران درهیات اجرایی UCLG را به پیروز حناچی، شهردار تهران اعلام کرد.
به نوشته دومان، در نشست اخیر دفتر اجرایی UCLG که 7 تا 9 خرداد برگزار شد، کمیته UCLG در امور قانونی، تصمیم به تثبیت کرسی شهرداری تهران در این سازمان  بین المللی گرفت وضعیت آن را از «حالت تعلیق» به «عضو اصلی» تغییر داد. 
دبیرکل بخش خاورمیانه و شرق آسیای سازمان بین المللی شهرهای متحد و دولتهای محلی ضمن ابراز خرسندی از این تصمیم تاکید کرد که همکاری و مشارکت تهران برای UCLG  بسیار ارزشمند است.
سازمان شهرهای متحد و دولتهای محلی (UCLG) یک سازمان بین‌المللی برای شهرها، دولتهای محلی و منطقه‌ای و انجمن های شهری سراسر جهان است که  منافع آنها در عرصه جهانی را حمایت و نمایندگی می کند.

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 1054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =