هاشمی: اختلاف سطح ۶۰۰ متری در تهران خطرآفرین است

شهر: رییس شورای شهر تهران گفت: اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری در تهران خطرناک و خطرآفرین است و برای مواجه با این مساله باید ساخت تونل های آب را تکمیل کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در مراسم بهره برداری از پروژه های مدیریت سیلاب گفت: کشور نیاز به تحول دارد و حالا که فصل انتخابات است هر کسی آن را طوری تعریف می کند. امیدوارم به سمت تحولی مثبت با انتخابات پیش رو برویم.

او با بیان این که سخنرانان سابقه مدیریت سیلاب را به درستی نگفتند، گفت:  مدیریت سیلاب از دهه چهل مطرح شد و اما در دهه پنجاه پروژه های زیادی برای شهر به اجرا درآمد که مترو و  فاضلاب تهران متعلق به همان زمان است بعد از انقلاب هم با وجود جنگ  تحمیلی آیت الله هاشمی مدیریت سیلاب و فاضلاب را مطرح کرد و همان موقع بحث مترو را هم در سال ۶۳ عنوان کرد.

او با اشاره به آغاز فعالیت شرکت خاکریزآب در سال ۷۲ ، افزود: ما در تهران اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری در بالا و پایین شهر داریم که خطر آفرین است . در این سالها ۵۳۰ کیلومتر تونل آب ساخته شده است که باید به ۷۰۰ کیلومتر برسد.  اینها عمدتا در عمق ۱۲ تا ۴۰ متری ساخته می شود و دیده نمی شود و زحمتی است که در تهران کشیده می شود ولی متاسفانه مردم آن را نمی بینند مترو یا فاضلاب را مردم می بینند. در مورد مدیریت سیلاب این اتفاق نمی افتد و به صورتی گمنام باقی مانده است و لازم است روی آن تبلیغات شود.

او افزود: در تهران ۵۰۰ کیلومتر اتوبان داریم در زیر زمین ۵۳۰ کیلومتر تونل های انتقال آب داریم.

هاشمی در ادامه سخنان خود با قدردانی از مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت:  او مدیریت درخشانی در این حوزه داشته در حالی که ۳۳ سال بیشتر سن دارد. من هم وقتی متروی تهران را به عهده گرفتم ۳۶ سال داشتم اما الان متوسط سن مدیریت شهری از ۵۰ گذشته است.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 10623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =