رونق کسب کارهای نوپا و کارآفرینی در منطقه ۱۵

شهرداری منطقه ۱۵ با اتخاذ تمهیدات لازم و حمایت های همه جانبه با وجود همه گیری کرونا بستر رونق کسب کارهای نوپا و کارآفرینان را در جنوب شرق تهران رونق بخشید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت:  وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می کند که هر چه در توان داریم برای تقویت توان اقتصادی، حمایت و رونق کسب کارهای نوپا و کارآفرینان با استفاده از ظرفیت منطقه به کار بندیم.

او به دوره های آموزشی  نوآوری و کارآفرینی در دوران همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا ۵ جلسه در فضای مجازی برای ۵۰ کارآفرین و عضو کسب و کار خرد و نیز ۲ جلسه برای مدیران محلات با هدف آشنایی با اصول نوآوری و کارآفرینی، ترویج خلاقیت، ایده‌پردازی، نوآوری و کارآفرینی و جذب مشارکت طی این مدت برگزار شد.

محمدی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت حمایت از کسب و کارهای کوچک، محلی و خانگی و با همکاری اداره املاک، ۱۷ مکان از فضاهای منطقه با هدف ایجاد اشتغال پایدار در اختیار صاحبان کسب و کار  قرار گرفته است.

شهردار منطقه افزود: فعالیت ۲۴ واحد کارافرینی در محلات، همکاری با سازمان نوسازی به منظور تحلیل ساختار اجتماعی و اقتصادی حاکم بر بازار لوستر فروش های محله هاشم آباد و نهادینه سازی در راستای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنین این محله و برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی در دو مرکز محله خاتون و شیرین دخت برای جوانان محل از دیگر اقدامات در رونق و حمایت از کارآفرینان منطقه طی این مدت بوده است.

او به چند کسب کار موفق در منطقه اشاره کرد و گفت: تولیدی چادر یک بار مصرف با روشی خلاقانه، تولیدی پوشاک مردانه، تولیدی پوشاک از نوع کشتباف، تولیدی سیستم های هوشمند الکترونیکی روشنایی و دکوراسیون، تولیدی فرش و تابلو فرش دستباف و پرورش زالو از جمله این کسب و کارهاست.

شهردار منطقه در پایان ابراز امیدواری کرد که با تداوم اقدامات در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای خرد بتوانیم محیط کسب و کار را بهبود ببخشیم.

۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 10652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =