فعالیت‌های سازمان تاکسیرانی در مقابله با ویروس کرونا

شهر: روند توزیع اقلام بهداشتی و محلول ضدعفونی برای گندزدایی ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران همزمان با آغاز شیوع بیماری کرونا شروع شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر، رانندگان تاکسی از جمله قشر آسیب پذیر و در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا در جامعه محسوب می‌شوند که می‌بایست مسئولان ذی ربط با تعریف و اجرای فعالیت‌های بهداشتی، ضریب ابتلاء افراد به ویروس کرونا را کاهش دهند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در شهر تهران، سازمان تاکسیرانی اقدامات مستمری در جهت کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مجموعه تاکسیرانی انجام داده است.

توزیع مستمر اقلام بهداشتی از طریق واحد سیار توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در بین رانندگان تاکسی از جمله اقدامات مهم این سازمان است که حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار ماسک یکبار مصرف، ۲۲۰ هزار ماسک قابل شستشو، ۵۴۰ دستکش یکبار مصرف، ۱۴۰ هزار شیشه مایع ضدعفونی کننده دست، ۵۵۰ شیشه مایع ضدعفونی کننده سطوح و ۱۵۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده میان رانندگان تاکسی شهر تهران در سال گذشته توزیع شده است. این اقلام کاملاً به صورت رایگان میان رانندگان تاکسی پخش و توزیع شده است.

همچنین اقدامات پروتکلی نظیر تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در سازمان تاکسیرانی، پیاده سازی اصول و دستورالعمل های استاندارد سازمان بهداشت جهانی و HSE درون سازمان تاکسیرانی و جلوگیری از ورود مسافران فاقد ماسک از جمله فعالیت‌های دیگر سازمان است. البته این اقدامات جزو نخستین اقدامات سیاستی و اجرایی در سازمان تاکسیرانی بود.

اقدامات حمایتی نظیر ضدعفونی مستقیم و غیرمستقیم روزانه ۱۲ هزار تاکسی، انجام طرح پایش سلامت تاکسیرانان حدود هزار و ۳۲۲ نفر، طراحی و تولید کاور محافظ جداکننده فضای تاکسیرانان و مسافران، توزیع رایگان ماسک بین ۴ هزار تاکسیران، نظارت بر ضدعفونی تاکسی‌ها توسط شخص تاکسیران دوبار در روز و گسترش طرح پرداخت الکترونیک در داخل تاکسی برای کاهش جابه‌جایی پول داخل تاکسی از جمله اقداماتی هستند که به مروز زمان در سال گذشته به اجرا درآمده‌اند.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی اعم از آموزش و فرهنگ سازی نظیر ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق پیامک و تهیه کلیپ‌ها و برنامه‌های ویژه رادیو تاکسی از ابتدای شیوع بیماری با موضوعات مربتط با پیشگیری خود مراقبتی تاکسیرانان انجام شده است.

طرح اجرای ضدعفونی تاکسی‌های شهر تهران و پایانه‌های تاکسیرانی در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به همراه ارائه آموزش‌های عملیاتی و با حضور کارشناسان و ناظران اداره سلامت شهرداری تهران و وزارت بهداشت به تاکسیرانان انجام شده بود که با استقبال حداکثری تاکسیرانان مواجه شد و تاکنون این روند گندزدایی ادامه دارد.

رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامتی و مقابله با بیماری کرونا علاوه بر تاکسیرانان، از سوی مسافران نیز اهمیت دارد که می‌بایست تمامی موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک  در داخل تاکسی و همچنین پرداخت الکترونیک کرایه را رعایت کنند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 10686

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =