مدیریت به موقع پسماندهای بیمارستانی در ایام کرونا

شهر: شهرداری تهران با هدف جمع‌آوری بهداشتی پسماندهای عفونی ۴۰ دستگاه خودروی ویژه حمل زباله های بیمارستانی را در ایام کرونا رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، یکی از موضوعات اصلی در مدیریت پسماند، مسئله زباله های بیمارستانی است. در طول بیش از یک سال گذشته با گسترش بیماری کووید ۱۹ افزایش پسماندهای بیمارستانی موضوع بسیار مهم مدیریت شهری بوده است.

در حالی که میزان پسماندهای بیمارستانی از حدود ۷۰ تن به ۱۱۰ تن افزایش پیدا کرد انتقال و دفن این میزان پسماند که تمام آنها عفونی تلقی می شود  و در سایتی مجزا دفن می‌شدند، کار بسیار دشواری بود.

سازمان مدیریت پسماند بر همین اساس با برقراری ارتباط با سازمان بهداشت جهانی و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به خوبی توانست شرایط را مدیریت و پسماندهای عفونی ۱۵۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی را جمع‌آوری و دفن کند. همین امر هم موجب شد در اوج شیوع ویروس هیچ دغدغه‌ای از سوی مسئولان و مردم در مورد پسماندهای بیمارستانی مطرح نشود.

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تجربه سخت کرونا، بحث ضرورت نوسازی بخش عظیمی از ناوگان حمل پسماند را تقویت کرد، گفت: در ماه‌های گذشته از طریق رایزنی با پیمانکاران، آنها را مجاب کردیم علی رغم نوسانات ارزی ۴۰ دستگاه از ناوگان حمل پسماند بیمارستانی را نوسازی کنند. ناوگان جدید مجهز به سیستم ردیاب (GPS) است و این بار به موضوع نصب سیستم جلوگیری از نشت شیرابه به شکل ویژه‌تر توجه شده است.

۴۰ دستگاه خودروی ویژه حمل زباله‌های بیمارستانی با هدف جمع‌آوری بهداشتی پسماندهای عفونی در روز ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۹ با حضور شهردار تهران رونمایی شد.

پیروز حناچی در آیین رونمایی از ناوگان جدید حمل پسماندهای بیمارستانی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: یکی از بخش‌های مهم پسماند شهر تهران پسماندهای عفونی و بیمارستانی هستند که در شرایط شیوع کرونا شاهد بودیم که بیش از ۱۰۰ تُن از این پسماند در تهران جمع‌آوری می‌شود و امروز در این مراسم بخشی از تجهیزات این حوزه نوسازی شده است.

او ضمن اشاره به اینکه این کار با هدف افزایش بهداشت و امحای صحیح پسماندهای بیمارستانی انجام شده است، گفت: بی خطر کردن پسماندهای بیمارستانی در داخل بیمارستان‌ها برعهده وزارت بهداشت است و جمع‌آوری صحیح و بهداشتی این پسماندها توسط شهرداری تهران دنبال انجام می‌شود به‌شکلی که این زباله‌ها باید در داخل بیمارستان‌ها رفع خطر شوند و مسئولیت این کار با وزارت بهداشت است.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران نیز در این مراسم  ضمن قدردانی از شهرداری تهران در ارتباط با مدیریت پسماند و صیانت از سلامت آحاد شهروندان، گفت: مطالعه میدانی نشان می‌دهد که در حوزه مدیریت پسماند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده به شکلی که پسماندها به عنوان کانونی برای شیوع بیماری‌های عفونی قلمداد نشده این در حالی است که در سایر بخش‌های دنیا یکی از کانون‌های شیوع انباشت پسماندها محسوب می‌شود.

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 10699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =