شهردار منطقه 16 در یادداشتی نوشت: خرمشهر؛ شهری که خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌های آن به مدت ۳۴ روز شاهد مقاومت جوان‌های غیور و شجاع بسیجی همراه نیروهای ارتش و سپاه مجهز به سلاح سبک در مقابل چند ده هزار سرباز تا بن دندان مسلح بعثی با پشتیبانی توپخانه و صدها دستگاه تانک و هواپیما در محاصره بود؛ اما دیری نپایید که تصرف خرمشهر برای دشمن متجاوز به کابوسی بزرگ تبدیل شد. خرمشهر حماسه‌ها آفرید و خونین‌شهر شد.

به گزارش شهر، پیمان پورنصر، شهردار منطقه 16 در یادداشتی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر نوشت: از میان روزهای خاطره‌انگیز و مایه فخر و مباهات ایرانیان، «سوم خرداد» از شیرینی و طراوت دیگری برخوردار است. روزی که نماد «دفاع» و «میهن دوستی» مردمان سلحشور این خاک، به ویژه اهالی جان بر کف و فروتن دیار خوزستان بوده و نام مردم این خطه بر تارک قامت استوار ایران اسلامی و سپهر آسمان این مرز و بوم تا همیشه تاریخ خواهد درخشید.

حماسه آزادسازی «خرمشهر» یکی از مهمترین وقایع تاریخ دفاع مقدس است که با الطاف الهی و رهبری‌های عالمانه امام راحل در کنار صلابت و ازخودگذشتگی‌های فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به وقوع پیوست.

خرمشهر؛ شهری که خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌های آن به مدت ۳۴ روز شاهد مقاومت جوان‌های غیور و شجاع بسیجی همراه نیروهای ارتش و سپاه مجهز به سلاح سبک در مقابل چند ده هزار سرباز تا بن دندان مسلح بعثی با پشتیبانی توپخانه و صدها دستگاه تانک و هواپیما در محاصره بود؛ اما دیری نپایید که تصرف خرمشهر برای دشمن متجاوز به کابوسی بزرگ تبدیل شد. خرمشهر حماسه‌ها آفرید و خونین‌شهر شد.

هرچند مردم شجاع خونین‌شهر و ملت شریف ایران این روز را نیز به‌خوبی در حافظه تاریخی خود سپرده است که بسیاری از فرزندانشان قبل از این‌که خبر آزادی شهر را بشنود، به درجه رفیع شهادت رسیدند.

منطقه ۱۶ در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۳۵۰۰ شهید که ۱۱۰۰ نفر دانش آموز بودند را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و سهم قابل توجهی را در دفاع از امنیت، خاک این مرز و بوم و کیان اسلام داشته است که از بین آن ها حدود ۴۰ شهید در عملیات بین المقدس آزاد سازی خرمشهر هستند.

جا دارد درود بی کران خود را به این مناسبت به همه شهدا و به ویژه خانواده های شهدا که زینت بخش محافل هستند نثار کنیم، تکریم این عزیزان یک وظیفه است و یک مدل و سبک زندگی است اگر بخواهیم به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

اینجانب سالروز این نصر عظیم الهی را به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 10708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =