آبیاری فضای سبز شهر تهران با پساب

شهر: مدیر عامل سازمان بوستانهای شهرداری تهران گفت: با توجه به بحران آب در کشور از سه سال قبل اقداماتی شروع کردیم و تفاهم نامه با وزارت نیرو در زمینه استفاده از پساب امضا کردیم و تا افق ۱۴۱۰ برای آبیاری فضای سبز صد در صد از پساب استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و دانشگاه تهران برای ایجاد باغ گیاه‌شناسی و پارک - موزه علم امضا شد.

علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستانهای شهرداری تهران با حضور این مراسم تاکید کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران در راستای برخی محورها پیرامون باغ گیاه شناسی اقداماتی را آغاز کرده که رعایت موضوعات زیست محیطی در صدر آن قرار دارد.

او افزود: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش فضای سبز، مباحث مرتبط با گیاه شناسی و زیست محیطی و آشنایی شهروندان با محیط زیست پایدار و توسعه پایدار مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان بوستانها با اشاره به امکان احداث ایستگاه تحقیقاتی در حاشیه ساخت باغ گیاه شناسی و موزه علم ادامه داد: کشور ما حدود دوهزار گونه گیاه بومی دارد و بجای اینکه کشور های اطراف در بخش صادرات گونه های گیاهی حرف اول را بزنند، کشور ما باید در این زمینه سرآمد باشد.

مختاری یادآور شد: با توجه به بحران آب در کشور از سه سال قبل اقداماتی شروع کردیم و تفاهم نامه با وزارت نیرو در زمینه استفاده از پساب امضا کردیم و تا افق ۱۴۱۰ صد در صد از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 10720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =