به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پور شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در این کمپین از اقدامات مهم و عملکرد چهارساله شهرداری موضوعاتی در قالب حوزه های شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، فنی عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی با اکران عمومی در سطح منطقه و انتشار در فضای مجازی محلات نه گانه به سمع و نظر مردم می رسد.
او افزود: شهرداری با راه اندازی این کمپین اطلاع رسانی اقدامات موثر این دوره از مدیریت شهری را در قالب های متنوع از اکران های عمومی تا مجازی منتشر می کند و تلاش می شود این اقدامات به سمع و نظر شهروندان برسد تا ضمن اطلاع رسانی، شهروندان از کمیت و کیفیت اتفاقات مطلع شوند و از نظر مستقیم شهروندان در راستای پیش برد اهداف مدیریت شهری بهره مند شویم.
شهردار منطقه ۱۶، ادامه داد: در این مدت در منطقه سعی شده است با ۷۰ طرح گرافیکی که تهیه و نصب شده بیش از ۱۸۰ پروژه شاخص از جمله احداث تعدادی زمین چمن، احداث ۳ مجموعه ورزشی، اجرای بیش از ۱۸۰ هزار متر خط کشی، هوشمندسازی زونکن های شهرسازی، معرفی مشاهیر و مفاخر، منبع ذخیره آب برای آبیاری فضای سبز، احداث موزه محلات منطقه، پیاده رو سازی ها و مناسب سازی ها، اصلاحات هندسی که همه و همه با رضایت شهروندان منطقه دارالشهدای دانش آموزی همراه بوده است.
او با تاکید به لزوم آگاهی مردم خاطر نشان کرد: از ارکان اساسی این دوره از مدیریت شهری در منطقه شفافیت و پاسخگویی است و شهرداری باید به مردم گزارش کار بدهد، مردم مهمترین سرمایه هستند و دریافت مستمر و بدون دغدغه خدمات با کیفیت حق آنان و ارائه خدمات هم وظیفه مسئولان و دستگاه های اجرایی است و اگر در کنار انجام کارهای مختلف، گزارش ها هم به موقع و مستمر به مردم داده شود، پیوند میان مردم و مدیریت شهری مستحکم می شود، موفقیت در مدیریت نیازمند مشارکت مردم است و مشارکت مردم با سرمایه گذاری و خدمات رسانی بهینه و گزارش دهی میسر می شود.
پورنصر در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری به عنوان یکی از نهادهای پر تماس با مردم، علاوه بر اینکه یک نهاد عمرانی و خدماتی است، یک نهاد اجتماعی و فرهنگی هم محسوب می شود و در صورتی موفق عمل می کند که بتواند تعاملات اجتماعی را با شهروندان برقرار کند و شهرداری منطقه در پاسخگویی به شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ رتبه برتر را در سال ۱۳۹۹ بین مناطق کسب کرد.
او به ضرورت قانونمندی و توجه به حقوق شهروندان تاکید کرد و گفت: گزارش به مردم از حقوق شهروندی و از واجبات است، همانطور که شهرداری تلاش می کند با حضور شورایاران نماینده های مردم، نیاز ها و مسائل و مشکلاتشان شناسایی شود و تلاش است با شناسایی نقاط کم برخوردار و اصل مهم محرومیت زدایی، با اقدامات ویژه (کوچه های رنگی، مناسب سازی ها و برنامه های فرهنگی و ...) نشاط و روحیه به این مکان ها بازگردد و ضریب امنیت نیز بالا رود، پس باید با گزارش دهی صحیح به مردم، این عزیزان را آگاه کنیم.
نظر شما