تبیین اقدامات شهرداری منطقه ۱۶برای شهروندان

در کمپین گزارش دهی به مردم از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تا نیمه اول خرداد ماه، اهم اقدامات و فعالیت های شهرداری به شکل های مختلف به مردم ارائه می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پور شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در این کمپین از اقدامات مهم و عملکرد چهارساله شهرداری موضوعاتی در قالب حوزه های شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، فنی عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی با اکران عمومی در سطح منطقه و انتشار در فضای مجازی محلات نه گانه به سمع و نظر مردم می رسد.

او افزود: شهرداری با راه اندازی این کمپین اطلاع رسانی اقدامات موثر این دوره از مدیریت شهری را در قالب های متنوع از اکران های عمومی تا مجازی منتشر می کند و تلاش می شود این اقدامات به سمع و نظر شهروندان برسد تا ضمن اطلاع رسانی، شهروندان از کمیت و کیفیت اتفاقات مطلع شوند و از نظر مستقیم شهروندان در راستای پیش برد اهداف مدیریت شهری بهره مند شویم.

شهردار منطقه ۱۶، ادامه داد: در این مدت در منطقه سعی شده است با ۷۰ طرح گرافیکی که تهیه و نصب شده بیش از ۱۸۰ پروژه شاخص از جمله احداث تعدادی زمین چمن، احداث ۳ مجموعه ورزشی، اجرای بیش از ۱۸۰ هزار متر خط کشی، هوشمندسازی زونکن های شهرسازی، معرفی مشاهیر و مفاخر، منبع ذخیره آب برای آبیاری فضای سبز، احداث موزه محلات منطقه، پیاده رو سازی ها و مناسب سازی ها، اصلاحات هندسی که همه و همه با رضایت شهروندان منطقه دارالشهدای دانش آموزی همراه بوده است.

او با تاکید به لزوم آگاهی مردم خاطر نشان کرد: از ارکان اساسی این دوره از مدیریت شهری در منطقه شفافیت و پاسخگویی است و شهرداری باید به مردم گزارش کار بدهد، مردم مهمترین سرمایه هستند و دریافت مستمر و بدون دغدغه خدمات با کیفیت حق آنان و ارائه خدمات هم وظیفه مسئولان و دستگاه های اجرایی است و اگر در کنار انجام کارهای مختلف، گزارش ها هم به موقع و مستمر به مردم داده شود، پیوند میان مردم و مدیریت شهری مستحکم می شود، موفقیت در مدیریت نیازمند مشارکت مردم است  و مشارکت مردم با سرمایه گذاری و خدمات رسانی بهینه و گزارش دهی میسر می شود.

پورنصر در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری به عنوان یکی از نهادهای پر تماس با مردم، علاوه بر اینکه یک نهاد عمرانی و خدماتی است، یک نهاد اجتماعی و فرهنگی هم محسوب می شود و در صورتی موفق عمل می کند که بتواند تعاملات اجتماعی را با شهروندان برقرار کند و شهرداری منطقه در پاسخگویی به شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ رتبه برتر را در سال ۱۳۹۹ بین مناطق کسب کرد.

او به ضرورت قانونمندی و توجه به حقوق شهروندان تاکید کرد و گفت: گزارش به مردم از حقوق شهروندی و از واجبات است، همانطور که شهرداری تلاش می کند با حضور شورایاران نماینده های مردم، نیاز ها و مسائل و مشکلاتشان شناسایی شود و تلاش است با شناسایی نقاط کم برخوردار و اصل مهم محرومیت زدایی، با اقدامات ویژه (کوچه های رنگی، مناسب سازی ها و برنامه های فرهنگی و ...) نشاط و روحیه به این مکان ها بازگردد و ضریب امنیت نیز بالا رود، پس باید با گزارش دهی صحیح به مردم، این عزیزان را آگاه کنیم.

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 10824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =