ترویج فرهنگ دوچرخه سواری همزمان با روز جهانی دوچرخه

همایش دوچرخه سواری شهروندان منطقه ۳ تهران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی دوچرخه در بلوار میرداماد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، این رویداد فرهنگی با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک، هلال احمر و گروه های مردم نهاد این منطقه از ساعت ۹  صبح روز یکشنبه نهم خرداد ماه از مسیر دوچرخه بلوار میرداماد آغاز و تا ساختمان شماره یک شهرداری ادامه یافت.
شرکت کنندگان در این همایش با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین«با دوچرخه سواری، زندگی با کیفیت را به خودمان و نسل آینده هدیه کنیم، دوچرخه سواری راه حل سبک زندگی کم تحرک و شهر امروز، نتیجه انتخاب های دیروز ماست. با دوچرخه سواری، فردایی متفاوت می سازیم» از همه خواستند از این وسیله نقلیه به عنوان مد حمل و نقل پاک استفاده کنند.
سید محمد رضا موسوی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳  هدف از این همایش را ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و زندگی سالم در کنار مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود: این وسیله نقلیه، ضامن سلامتی و افزایش سیستم ایمنی بدن به خصوص در این روزهای کرونایی است.
او در حاشیه این همایش گفت: به منظور سلامت و امنیت شرکت کنندگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تدابیری از جمله: تب سنجی و توزیع ماسک انجام شد و تمامی شرکت کنندگان با رعایت فاصله یک و نیم متری از هم  رکاب زدند.
موسوی با اشاره به این که مردم ورزش را به عنوان مهم ترین راهکار برای دور ماندن از کرونا مدنظر قرار دهند، تأکید کرد: ورزش کردن و استفاده از دوچرخه می‌تواند بهترین روش‌ خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری  باشد.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: امروزه نقش و جایگاه فعالیت های ورزشی در ابعاد مختلف جامعه به ویژه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و توجه به بازسازی و گسترش زیرساخت ها و فضاهای لازم و احداث اماکن متناسب با نیاز ورزشکاران در جهت پرورش استعدادها و ایجاد فضا و محیط مناسب برای ورزش در سلامت جسمی و روحی آحاد جامعه بسیار مهم و مؤثر است.
در پایان مراسم، جوایزی به رسم یادبود توسط سرپرست معاون حمل ونقل ترافیک و رییس هلال احمر منطقه به گروه های دوچرخه سواری اهدا شد.
بنا بر اعلام سازمان ملل، سوم ژوئن از سال ۲۰۱۸ به عنوان ” روز جهانی دوچرخه سواری ” نامگذاری شده و از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری خواسته شد که در این تاریخ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد و به عنوان چهارمین سال دوچرخه سواری گرامی داشته می شود.

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 10892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =