کف و فوم بیشتری برای اطفا حریق به پالایشگاه ری رسید

شهر: هنوز یک مخزن در پالایشگاه ری در جنوب تهران در حال سوختن است و آتش نشانان تهران با کف و فوم های تازه ر سیده در حال اطفای هستند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ساعت ۱۹:۱۸ دقیقه روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه حریق در پالایشگاه ری واقع در جنوب تهران به آتش نشانی اعلام شد. بلافاصله نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند. این آتش سوزی تا ساعت ۴ بامداد ادامه داشت و اعلام شد که حریق در حال مهار است.

نگرانی ها بابت گسترش آتش و تشدید آتش سوزی در حال رفع شدن بود که در ساعت ۸:۳۴ دقیقه مجددا انفجار و آتش سوزی در یکی دیگر از مخازن پالایشگاه رخ داد.

آتش سوزی پالایشگاه ری تا ساعت ۱۴:۱۵ روز پنجشنبه ۱۳ خردادماه به طول انجامید و هنوز هم یکی از مخزن های این پالایشگاه در حال سوختن است.

برای اطفا این حریق نیاز به کف و فوم بیشتری بود. متاسقانه برخی مراکزی که کف و فوم در اختیار داشتند به دلیل گرانی و محدود بودن میزانش آن را در اختیار آتش نشانی قرار ندادند.

این مراکز با این عنوان که اگر مشکل یا آتش سوزی رخ دهد به کف و فوم نیاز دارند از دادن آن برای اطفا حریق پالایشگاه ری به آتش نشانی دریغ کردند. اما به نظر می رسد آتش نشانی تهران توانسته کف و فوم را از محل دیگری تهیه کرده و برای اطفا این حریق از آن استفاده کند.

علت آتش سوزی اعلام شد

این در حالی است که آرمان فر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران درباره علت این آتش نشانی گفت: مایع های ضایعات نفتی سنگین و شبیه به قیر هستند به همین دلیل حجم آتش زیاد نبود بلکه حجم دود در آتش سوزی پالایشگاه ری زیاد است.

تمام تلاش این بود که آتش به دیگر مخازن سرایت نکند. چیزی که دوربین های حراستی و حفاظتی ما نشان می دهد علت حادثه نشست مخزن بوده است. چرا این نشست به وجود آمده باید بررسی شود.

اصل آتش سوزی در مخزن ۲۰هزار بشکه ای و یک مخزن ۲۳ هزار بشکه ای رخ داده است. این مخازن کوچک پالایشگاهی محسوب می شود چون مخازن بزرگ ۳۰۰هزار بشکه ای هستند.

به گفته مسئولان در مخزن ۲۰ هزار بشکه ای حدود ۶هزار بشکه نفت خام و در مخزن ۲۳ هزار بشکه ای که هنوز در حال سوختن است ۱۸هزار بشکه نفت خام وجود داشته است.

مشخص نیست از دیشب تاکنون چقدر از این مواد سوخته است. باید منتظر ماند تا مقدار باقی مانده مواد مخازن بسوزد و از سرایت آتش به دیگر مخازن جلوگیری شود.

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 10931

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =