ابلاغ دستورالعمل اجرایی ویژه برنامه های هفته محیط زیست به مناطق

به منظور گرامیداشت هفته محیط زیست (۱۷ الی ۲۳ خرداد ماه) و با هدف تأکید بر حفاظت از محیط‌زیست و تلاش برای بهبود وضعیت آن، دستورالعمل اجرایی ویژه برنامه های برنامه های این مناسبت با موضوع جهانی ترمیم و احیاء اکوسیستم، از سوی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛سارا کیسه چی مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع روز جهانی محیط زیست ۲۰۲۱ ترمیم و احیاء اکوسیستم است گفت: ترمیم اکوسیستم به معنای جلوگیری، متوقف کردن و برعکس کردن روند این آسیب ها و تغییر رویه از بهره برداری از طبیعت تا بهبود آن است. چراکه برای مدت طولانی، ما از اکوسیستم های سیاره خود بهره برداری کرده و آنها را از بین برده ایم.

کیسه چی گفت: برگزاری فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی به صورت مجازی با موضوع روز جهانی محیط زیست از جمله احیاء اکوسیستم از طریق فضای مجازی، اجراها برنامه های هنری، همچون نمایش عروسکی، تئاتر خیابانی و غیره برای شهروندان، اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم زمین در بوستان های فرامنطقه ای و اجرای برنامه های پاکسازی به صورت نمادین (با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی) از جمله اقداماتی است به مناسبت هفته محیط زیست در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می شود.

به گفته او همچنین برپایی همایش های کوچک و پرسنلی دوچرخه سواری و پیاده روی، اجرای طرح خانه تا اداره، اجرای برنامه های نمادین درختکاری با گونه های سازگار، اجرای کامل طرح کاپ در سطح منطقه، برپایی غرفه ها و ایستگاه های آموزشی در سطح منطقه، توزیع کتب و بروشورهای محیطزیستی،کیسه های پارچه ای، سفره های نان و غیره، افتتاح کتابخانه های محیط زیستی در سراهای محلات و فضاهای فرهنگی مناطق، معرفی و تقدیر از فعالین و داوطلبین محیطزیست، اصناف سبز و پرسنل مناطق از دیگر ویژه برنامه های هقته محیط زیست است.

۵ ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد، روز جهانی محیط زیست برای افزایش آگاهی مردم برای حفاظت از محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه های زیستی جانوری انتخاب شده است. روز جهانی محیط زیست بستری جهانی را برای الهام گرفتن از تغییرات مثبت ارائه می دهد.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 10964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =