برگزاری نمایشگاه «سرنوشت دورریختنی ها» در منطقه ۱۳

به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، نمایشگاه «سرنوشت دورریختنی ها» با هدف ترویج استفاده بهینه از پسماند های شهری و دورریزها از سوی اداره محیط زیست و توسعه پایدار در منطقه ۱۳ برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مجتبی شکری، شهردار منطقه با اشاره به آغاز فراخوان نمایشگاه سرنوشت دورریختنی ها در این منطقه گفت: در این نمایشگاه سعی می شود، ضمن ارائه بیانی متفاوت از هنر با استفاده از مواد دورریختنی، توجه شهروندان را به مقوله حفظ محیط زیست جلب کرده و با استفاده از عنصر خلاقیت، استفاده بهینه از پسماند های شهری و دور ریز ها را فرهنگسازی کنیم.

او با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه و انتخاب آثار برتر روز یکشنبه، ۲۳ خردادماه در سرای محله اشراقی افزود: شهروندان تهرانی در تمامی گروه ها سنی تا ۲۲ خرداد فرصت دارند با خلق آثار هنری متشکل از مواد دور ریز و طبیعی با نگاهی خلاق در این نمایشگاه شرکت کنند.

شهردار منطقه، برگزاری مراسم درختکاری با عنوان کاشت گونه های سازگار و کم خواه (درختان با نیاز آبی کم)، افتتاح خانه محیط‌زیست در سرای محله نیروی هوایی همراه با مسابقه نقاشی کودکان با موضوع راه های حفاظت از زمین، تهیه و نصب مخازن جمع آوری فیلتر سیگار و برپایی غرفه آموزش محیط زیست در بوستان پیروزی و نصب لانه پرنده در باغچه همسایگی (مشارکتی) از جمله محور های فعالیت منطقه ۱۳ در هفته محیط زیست برشمرد.

به گفته او برپایی وبینار اداره محیط زیست منطقه در خصوص ترمیم اکوسیستم ها و تنوع زیستی، فراخوان طرح از خانه تا محل کار با دوچرخه در سه شنبه های بدون خودرو، توزیع کیسه پارچه‌ای در نانوایی های دوستدار محیط‌ زیست و غرفه های آموزشی منطقه، ارائه آموزش های محیط زیستی در صفحه آموزش مجازی اداره و کانال سرای محلات از دیگر برنامه های اداره محیط زیست منطقه ۱۳ است.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 11036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =