مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در منطقه ۱۸ تهران برگزار شد

همزمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم وداع و تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهرداری تهران و مقامات نظامی و انتظامی ، شورایاری های محلات و خیل عظیم ملت شهید پرور و ولایت مدار منطقه ۱۸ تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ در ایام جانسوز سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد و مصادف با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، با هماهنگی و همکاری ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم ابن عقیل (ع) و شهرداری منطقه ۱۸ تهران پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در آیینی با شکوه با حضور خیل عظیم ملت شهید پرور و ولایتمدار منطقه ۱۸ تهران تشییع و پس از تجدید میثاق با آرمانهای اسلام و انقلاب در محل بوستان گلستانه به خاک سپرده شدند.
تجدید میثاق با شهدای جنگ تحمیلی در منطقه ۱۸ 
سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ در تشریح اقدامات صورت پذیرفته در این مراسم معنوی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با مبادی ذی ربط  و همکاری شایسته تقدیر ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم این عقیل (ع)‌ و همچنین تشکیل ستاد ویژه برگزاری مراسم در شهرداری منطقه ۱۸ با حضور معاونین و مدیران مرتبط با این رویداد از جمله بسیج شهرداری، معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون خدمات شهری ومحیط زیست، مدیر روابط عمومی و شهرداران نواحی برنامه ریزی منسجم و دقیق برای برگزاری مراسم صورت گرفت.
فیاض ادامه داد: در مراسم معنوی تجدید میثاق "شبی با شهدا" و وداع با پیکر شهدای گمنام که از شامگاه ۱۵ خرداد تا اذان صبح برگزار شد، پیکر مطهر دو شهید ۱۷ ساله عملیات کربلای ۴ و ۳۰ ساله عملیات بدر در میان استقبال خیل عظیم جمعیت در محل موزه شهدای منطقه ۱۸ در مراسمی ویژه مورد تکریم و پاسداشت قرار گرفت.
پاسداشت آرمانهای شهدا در راس برنامه های شهرداری است
شهردار منطقه ۱۸ تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد برگزاری مراسم در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تشییع پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در مسیر پیش بینی شده  از محل موزه شهدا تا بوستان گلستانه منطقه ۱۸ با رعایت پروتکل های بهداشتی در میان خیل عظیم جمعیت شهید پرور منطقه برگزار شد که پیکر های مطهر شهدای گلگون کفن، پس از قرائت نماز به امامت حجت الاسلام ناصحی و انجام تشریفات و مناسک مذهبی در محل یادمان شهدای گمنام بوستان گلستانه به خاک سپرده شدند.
مدیر شهری منطقه ۱۸ در پایان گفت: در حال حاضر مجموعا ۱۸ شهید گمنام در بوستانها و نهادهای این منطقه از جمله  "بوستان پروین اعتصامی" ، "بوستان حضرت قائم عج" ، بوستان گلستانه" و ... آرمیده اند که شهرداری منطقه ۱۸ با برنامه ریزی مناسب برای ساخت و بازآرایی یادمان های شهدای منطقه  اقدامات قابل توجهی را صورت داده است. مدیریت شهری منطقه ۱۸ بعنوان یک نهاد خدماتی عمومی و با توجه وظایف ذاتی و قانونی این نهاد، همواره نسبت به پاسداشت جایگاه شهدا و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی اهتمام داشته است و انجام مراسم و مناسک مذهبی و پشتیبانی و ارائه خدمات فرهنگی ، شهری و لجستیکی به نهادهای فرهنگی همواره در راس برنامه های شهرداری قرار دارد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 11042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =