توسعه شهرها در دنیا بر مبنای انسان محوری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کار کردن در شهر تنها ساختن پل یا تونل بزرگ نیست. در دنیای امروز، توسعه شهرها بر مبنای انسان محوری و فراهم کردن فضاهای انسانی برای شهروندان است.

به گزارش خبرنگار شهر، حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۲۰ گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری، فضاهای رها شده شهر تبدیل به نقاط کارآمد شده است. در این دوره، پروژه ها را به محلات و مناطق پرجمعیت منتقل کردیم.

او افزود: کار کردن در شهر تنها ساختن پل یا تونل بزرگ نیست. در دنیای امروز، توسعه شهرها بر مبنای انسان محوری و فراهم کردن فضاهای انسانی برای شهروندان است.

خلیل آبادی عنوان کرد: در زمان افتتاح یکی از پروژه های کوچک مقیاس در کوچه بن بست در اطراف امامزاده حسن (ع) مشخص شد که تا پیش از این مدیریت شهری اصلا به این نقطه توجه نشده بود اما در این دوره در آن محله پاتوق محله ای درست شده بود. در واقع این نقاط فراموش شده شهر بودند.

او یادآور شد: این عملکردها در شرایطی اجرا شده که قیمت ها به صورت سرسام آور افزایش پیدا کرده است. مثلا میدانگاه شمسه که از یک سال پیش کلنگ زده شده با همه تنگناها در محله قدیمی شیخ صدوق افتتاح شد. بنابراین باید عملکردها را در زمان خود و با در نظرگرفتن شرایط تحریم و کرونا اندازه گیری کنیم.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 11096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =