همه اقدامات شهرداری تهران در برابر ویروس منحوس

شهرداری تهران با شیوع بیماری کرونا در ایران، نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای تمهیدات لازم به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری در ۱۶ ماه گذشته عملکرد مثبتی ارائه داد.

به گزارش شهر، ویروس عامل بیماری کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹، در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده است و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

۴ اسفند ۱۳۹۸ رییس جمهوری که پیش از این به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را داده بود، با صدور حکم و ابلاغ جدیدی به  او ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به او گزارش دهد.

با شیوع ویروس کووید ۱۹ ستاد مبارزه با بیماری کرونا تشکیل شد و در تهران تمام ارگانهای دولتی را درگیر کرد. یکی از این ارگان ها، شهرداری تهران بود. در بیش از ۱۶ ماه گذشته شهرداری تهران تمام توان و نیروهایی را که در دسترس داشت برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفت تا بتواند تا حدودی از همه گیری این ویروس جلوگیری کند.

شهرداری تهران، نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای تمهیدات لازم به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری، با واگذاری مسئولیت "ستاد مقابله با کرونای شهرداری تهران" به ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدام کرد. بر این اساس،‌ تشکیل کارگروه‌های تخصصی ۵ گانه، تعیین نقش و بخش، مبتنی بر وظایف محوله و برابر مأموریت واحدهای شهرداری تهران، در دستور کار قرار گرفت.

تمامی معاونت های این سازمان از جمله خدمات شهری، حمل و نقل ترافیک، برنامه ریزی، بهشت زهرا، شهر سالم، آتش نشانی، فاوا،پسماند، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و... برای این منظور بسیج شدند.

شرکت بهره برداری متروی تهران قطارهای خطوط متروی تهران و حومه را حداقل سه بار در روز، تمامی واگن‌های قطار، ایستگاه‌ها، هندریل‌ها، پله برقی‌ها، گیت‌های مسافری و مکان‌هایی که ممکن بود در مجاورت دست مسافران باشد را با دو روش خشک و تر در سیستم‌های مکانیزه شستشوی مترو، شستشو و ضد عفونی کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۴ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۴۴ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

پرونده پیش رو مجموعه ای از گزارش های عملکرد  ۱۶ ماهه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا است.

خبرنگار: مهشید فرجی

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 11098

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =