اجرای عملیات چسب محافظتی به تنه درختان طولانی ترین خیابان پایتخت

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش تهران، از اجرای عملیات پوشش تنه درختان طولانی ترین خیابان پایتخت با چسب محافظتی به منظور محافظت درختان در مقابل آفات و تنش‌های محیطی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، فرزاد هنرور با بیان اینکه با وجود همه مشکلات، درختان سطح منطقه را به صورت مستمر پایش می کنیم، گفت: در بحث پوسیدگی و مبارزه با آفت ها با باندینگ و موادی که تنه درخت را برای جلوگیری از نفوذ آفت و صدمه به آن آغشته می کنند، اقدامات لازم انجام شده است. علاوه براین در مورد جانوران موذی که از دیگر عوامل خطرساز برای درختان هستند نیز طعمه گذاری ها توسط واحد ساماندهی انجام شده است.

هنرور اظهار داشت: نصب چسب محافظتی برروی تنه درخت به عنوان سپر محافظ درختان در برابر آسیب های مختلف عمل می‌کند و مانع شکاف و پوسته پوسته شدن سطح خارجی آن می شود؛ اتفاقی که در صورت بروز، مقدمۀ بروز بیماری های مختلف را برای درخت فراهم و آن را در معرض قارچ و حشرات قرار می دهد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست  بیان کرد: این ترکیب با ایجاد لایه محافظتی خود بر روی درختان، باعث دور شدن حشرات و آفات از درخت و در نتیجه عدم تخم‌گذاری حشره روی درختان می‌ شود.

هنرور درباره محافظ و چسب تنه درختان که از آن با عنوان رنگ یاد می شود گفت: چسب و محافظ تنه درختان یک ترکیب خاص و شیمیایی مخصوص است متشکل از محلول بردو فیکس – حشره کش و چسب هرس، که تحت نظر کارشناسان و واحد  فضای سبز تهیه و ترکیب شده  است.

این مسئول گفت:با توجه به شرایط آب و هوایی و اختلاف دمای شبانه روزی به خصوص در فصل زمستان، جهت جلوگیری از خسارت سرما اجرای چسب محافظتی تنه درختان به صورت پوششی عمل می کند و می‌تواند خسارات ناشی از این امر را بصورت قابل توجهی تقلیل دهد.

هنرور ادامه داد: نصب چسب محافظتی برروی تنه درخت به عنوان سپر محافظ درختان در برابر آسیب های مختلف عمل می‌کند و مانع شکاف و پوسته پوسته شدن سطح خارجی آن می شود؛ اتفاقی که در صورت بروز، مقدمۀ بروز بیماری های مختلف را برای درخت فراهم و آن را در معرض قارچ و حشرات قرار می دهد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست از شهروندان خواست  از به کارگیری هر گونه رنگ شیمیایی برای این منظورخودداری نمایند چرا که در غیر این صورت و عدم رعایت اصول فنی و تخصصی منجر به آسیب درخت می شوند.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 11112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =