اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌ها در منطقه ۷

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ از اجرای طرح هوشمندسازی چاه های سبلان، سه راه طالقانی، علمک خیابانهای علی اکبری، جوان و نارون با هدف احیاء و تعادل بخشی از منابع آب های زیر زمینی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، عباس مافی با اشاره به نصب تعداد ۵ عدد کنتور هوشمند آب الکترومغناطیس در این منطقه، گفت: این کنتورها علاوه بر اندازه گیری دقیق جریان آب های سطحی و زیرزمینی قادر است تمامی رخدادها و اطلاعات مربوط به روند برداشت آب در طی دوره های زمانی مشخص شده را ثبت و ذخیره نماید.

او با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح دبی آب اندازه گیری و تانکرهای آب به اندازه معین پر شده در نتیجه از هدر رفت آب به میزان چشم گیری جلوگیری می شود، افزود: کاربر این کنتورها از طریق ارتباط با کنتورهای هوشمند برق و یا به صورت مستقل از آن و با ارتباط مستقیم با شبکه مخابراتی تلفن همراه و با استفاده از بسته دیتا، اطلاعات خود را برای نرم افزار قرائت و از راه دور کنتورها مخابره نماید و از همین طریق تنظیمات لازم را از نرم افزار دریافت نماید.

به گفته معاون شهردار منطقه ۷ از مزایای این کنتورها می توان به کنترل و مدیریت برداشت آب از طریق کنتور توسط هر بهره بردار، همچنین امکان قرائت از راه دور از طریق نرم افزار، هوشمند سازی مدیریت و نظارت بر آب مصرفی تمام بوستان ها، مخازن فرعی، علمک های آب تانکری و آبنما ها با نصب کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس به صورت قرائت از راه دور کنترل شده در نهایت از طریق سیم کارت متصل به سرور، مدیریت میزان آب مصرفی مطلع می شود.

او یادآور شد: این کنتورها دارای ویژگی هایی مانند مقاومت در شرایط محیطی و کارکرد دقیق و صحیح در هر نوع شرایط آب و هوایی را دارد. صفحه نمایش فارسی بوده و دارای نرم افزار ویژه قرائت از راه دور و همچنین دارای نرم افزار پیکربندی کنتور جهت انجام تنظیمات به صورت محلی بوده و دارای پورت خروجی جهت قطع و وصل برق پمپ چاه آب است.

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
کد خبر: 11143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =