افزایش مشارکت شهروندان با تنوع طرحهای پسماند

شهر: شهردار منطقه ۵ گفت: فعالیت‌هایی که در حوزه پسماند انجام شده، کاهش حداقل هزار تن پسماند دفعی را موجب شده است و در ادامه این روند متنوع کردن فعالیت ها و طرح های این حوزه می تواند مشارکت بیشتر شهروندان را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح مدیریت پسماند در این‌ منطقه که امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: اقدامات موثری در حوزه  پسماند در این دوره از مدیریت شهری در شهرداری تهران انجام شد. در ااین حوزه علاوه بر طرح های کاهش پسماند (طرح کاپ)  و تفکیک از مبدا شاهد اقدامات متنوع دیگری نیز بودیم که منطقه ۵ نیز در این راستا و با همراهی و همفکری سازمان مدیریت پسماند سه طرح؛ قلم ماند، سبز ماند و کارواش پسماند را به بهره برداری رساند.
کلهری با بیان اینکه فعالیت هایی که نیاز بیشتری به مشارکت شهروندان دارد باید با تنوع و خلاقیت بیشتری همراه باشد تا مورد استقبال آنها قرار گیرد، ادامه داد: در این سه طرح شهروندان می توانند با تحویل پسماند خشک می توانند خدماتی را به صورت رایگان دریافت کنند. در طرح قلم ماند با تحویل پسماند خشک، لوازم التحریر  و در طرح سبز ماند با تحویل این پسماندها، درخت، درختچه و نهال در بن های مختلف دریافت می کنند.  
شهردار منطقه ۵ اضافه کرد: شستشوی خودروی شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک نیز در طرح  کارواش پسماند انجام می شود.
او یادآور شد: به هر میزان که استقبال شهروندان از این طرح ها بیشتر شود آمادگی داریم تا نقاط بیشتری را به اجرای این  طرحها اختصاص دهیم.
کلهری با بیان اینکه طرح های «قلم ماند» و کارواش پسماند برای نخستین بار در تهران انجام می شود، عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در حوزه پسماند انجام شده، کاهش حداقل هزار تن پسماند دفعی را موجب شده است و در ادامه این روند متنوع کردن فعالیت ها و طرح های این حوزه می تواند مشارکت بیشتر شهروندان را در پی داشته باشد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 11146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =