افتتاح نیروگاه خورشیدی در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷

همزمان با هفته محیط زیست نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو وات در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری منطقه ۱۷ به شکل ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، در این افتتاحیه سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷، شینا انصاری مدیر کل اداره محیط زیست و توسعه ‌پایدار شهرداری تهران، محمدرضا افخم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ و مدیران شهری این منطقه حضور داشتند.

داود لطفی درخصوص این نیروگاه خورشیدی گفت: در ۴ماه اخیر این دومین نیروگاه خورشیدی شهرداری منطقه ۱۷ است که مورد بهره برداری قرار گرفته است و برق تولید شده ان وارد مدار در ساختمان شهرداری منطقه و ساختمان ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۷ شده است که نشان از جدیت مدیریت شهری تهران در تولید انرژی های تجدید پذیر با رویکرد محیط زیست پایدار دارد.

وی به میزان تولید برق این نیروگاه مورد بهره برداری پرداخت و گفت: با راه اندازی این نیروگاه خورشیدی ۲۰کیلو واتی به روی ساختمان شهرداری منطقه ۱۷سالانه ۳۰هزار کیلووات ساعت تولید برق خواهد داشت.

لطفی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این نیروگاه خورشیدی سالانه ۲۲تن دی اکسید نیتروژن کاهش پیدا خواهد کرد که کمک بزرگی به حفظ محیط زیست و انرژی پایدار خواهد کرد.

 در این مراسم احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خوشبختانه اقدامات ارزنده ای در حوزه تولید انرژی تجدیدپذیر به عنوان یک انرژی پاک و طبیعی در کشورمان صورت گرفته است و این اقدام شهرداری منطقه ۱۷ گام بلندی در کاهش تولید برق به شکل فسیلی است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به سمت تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر روی آورده اند و خوشبختانه کشور ما نیز در این خصوص گام های بلندی برداشته است و انتظار این است که سایر نهادهای دولتی نیز به این موضوع ورود پیدا کنند.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در آئین افتتاحیه این نیروگاه خورشیدی گفت: باتوجه به اینکه منطقه۱۷ در جنوب تهران قرار دارد و وسعت اندکی نسبت به سایر مناطق شهرتهران دارد، مدیریت شهری این منطقه اقدامات ارزشمندی در حوزه محیط زیست انجام داده است.

وی افزود: افزایش سرانه فضای سبز و توجه به تولید انرژی های تجدید پذیر نشانه عزم جدید مدیریت شهری این منطقه را دارد.

شینا انصاری مدیرکل اداره محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت:درحال حاضر۱۰بوستان انرژی در شهرتهران راه اندازی شده است که یکی از این ۱۰بوستان درمنطقه ۱۷قرار دارد،همچنین ۳۳ساختمان انرژی در شهرداری تهران راه اندازی شده است که درمحموع قادر به تولید ۱۳۱۰مگاوات ساعت برق در سال را دارند که این مقدار تولید برق انرژی تجدید پذیر از انتشار حدودا ۹۹۵ تن گازهای گلخانه ای جلوگیری به عمل می آورد.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 11162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =