فرم های وضعیت خلاف ساختمانی بازنگری و اصلاح می شود

مدیرکل امور اجرائی کمیسیون های ماده صد از آغاز فرآیند بازنگری و اصلاح فرم های خلاف ساختمانی به منظور ارتقاء کیفی و تطبیق این فرم ها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، امیر مغانلو، مدیرکل امور اجرائی کمیسیون های ماده صد با اشاره به اینکه تنها مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهرداری، کمیسیون های ماده صد هستند، گفت: یکی از مهمترین وظایف مناطق ۲۲ گانه در شهرداری تهران نظارت، کنترل ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی است، از همین رو با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی و تعاریف زیر پهنه ها و تنوع تخلفات ساختمانی، شفاف سازی فرم های خلاف ساختمانی امری بدیهی و ضروی است.

او افزود: با شفاف سازی و ارتقاء کیفی فرم های خلاف ساختمانی علاوه بر ایجاد وحدت رویه، زمینه رضایت هرچه بیشتر شهر و شهروندان فراهم شده و حقوق شهرداری نیز رعایت می شود، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع با تشکیل کارگروهی درصدد اصلاح و بازنگری فرم های خلاف ساختمانی هستیم و سعی داریم با برگزاری جلسات مستمر این مهم را به نتیجه برسانیم.

مدیر کل ماده صد بیان کرد: مسئولیت تهیه، تنظیم و انعکاس تخلفات ساختمانی به عهده مناطق ۲۲ گانه سپرده شده و اصلاح مناسب و تکمیل گزارشات تنظیمی برای تشریح وضعیت خلاف می تواند در تصمیم گیری و صدور آراء  قانونی نقش بسزایی داشته باشد، همچنین سعی داریم با استفاده از نظرات همکاران این مجموعه، ادارات کل معاونت شهرسازی و معماری، کارشناسان مناطق ۲۲ گانه، کارشناسان رسمی دادگستری و صاحب نظران حوزه شهرسازی، اصلاح کمی و کیفی فرم های مربوطه به بهترین شکل ممکن به ثمر برسد.

مغانلو در پایان گفت: درکنار اصلاح و بازنگری فرم های خلاف ساختمانی بروزرسانی سامانه های موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت های نرم افزاری نیز مدنظر است.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 1124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =