جزئیات استفاده از کارت های تکریم سالمندی

شهر: همزمان با انجام واکسیناسیون سالمندان در شهر تهران شاهد بازگشت پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به چهره شهر تهران هستیم. سالمندانی که حدود دو سال است به واسطه شیوع ویروس کرونا از تردد در شهر تهران منع شده اند تا زنجیره ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شکسته شده و سلامت شان بیش از پیش حفظ شود.

به گزارش شهر، بر همین اساس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نظر دارد این بار ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ را با پیش بینی برنامه های گسترده برای بازگشت سالمندان به شهر آغاز کند.

در این راستا دور سوم رقابت های نشاط سالمندی تیر و مرداد ماه ۱۴۰۰در قالب رقابت هایی همچون توپ رسان، دایره و سنگ، کوزه به سر، شال و عصا، جمله سازی و اعصاب سنج در سطح بوستان های ۲۲ منطقه شهر تهران به اجرا در می آید. در این رقابت ها تمامی سالمندانی که دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، امکان حضور و مشارکت در شهر خواهند داشت.

همچنین اداره کل سلامت در نظر دارد لیگ حافظه سالمندی را در قالب یک پلتفرم آنلاین در سطح مناطق ۲۲ گانه اجرا کند. در این بازی افراد باید مجموعه تمرین های شناختی را در قالب سناریوی یک مهمانی اجرا کنند.  طراحی بازیها متناسب با ویژگی های خاص این گروه سنی  همچون   ویژگی های بینایی، شناختی و یادگیری مناسب سازی شده است.

مهم ترین اقدام شهرداری تهران در راستای تکریم و بازگشت سالمندان به پایتخت، اهدای کارت ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان شهر تهران است. این اقدام نیز در راستای تحقق مصوبه «شهر دوستدار سالمند» و برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و با بهره‌گیری از «آیین نامه چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان» که در ماه های اخیر توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب گردید، اجرا می شود.

سالمندان شهر تهران را دوباره زنده می کنند

بی شک از جمله اهداف اهدای کارت تکریم سالمندی حرکت به سوی ساخت شهر دوستدار سالمند، ارتقا کیفیت خدمات در حوزه مدیریت شهری، تکریم سالمندان شهر تهران و حمایت اجتماعی است. در این طرح با همکاری بخشهای مختلف شهرداری کارت‌ خدمات ویژه تکریم سالمندی سالیانه مبلغ پنج میلیون ریال شارژ و از فروردین ماه سال جاری به شرح ذیل از طریق سامانه تهران من در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرد:

۱- استفاده رایگان از فضاهای ورزشی مراکز وابسته به شهرداری تهران (مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از شارژ سالیانه) و در صورت اتمام مبلغ شارژ سالیانه امکان استفاده از این اماکن با۵۰ درصد تخفیف.

۲- استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی (مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال از شارژ سالیانه)

۳- استفاده از مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران (مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از شارژ سالیانه)

۴- استفاده رایگان از خدمات آموزشی واحدهای تابعه شهرداری تهران(مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از شارژ سالیانه)

در طرح تابستانی شهرداری تهران پیش بینی گردیده که سالمندان بتوانند نسبت به ثبت نام و دریافت کارت تکریم سالمندی از طریق سامانه " تهران من" یا مراجعه به سرای محلات اقدام نمایند.

 این اقدامات توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران با مشارکت سایر واحدهای تابعه شهرداری تهران انجام خواهد شد.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 11247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =