به گزارش شهر، بیشترین تعداد تماس انتقاد و شکایتی در ماه گذشته (اردیبهشت) به سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ مربوط به حوزه اتوبوسرانی میشود که نسبت به سال گذشته حدوداً دو برابر شده است. همچنین کمترین تعداد تماس مربوط به حوزه تاکسیرانی میشود که نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۹ بسیار کاهش یافته است.
علت اصلی تأخیر اتوبوسهای بخش خصوصی در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته، تعطیلی تعدادی از خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی و کاهش تعداد اتوبوسهای این بخش است. کاهش مسافران بخش خصوصی و درآمد آنها و همچنین افزایش قیمت هزینههای جاری به منظور تعمیرات و خرید تجهیزات از جمله آثار شیوع کرونا بر اتوبوسرانی بخش خصوصی است.
به گفته محمود ترفع، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه؛ در شرایط فعلی، اگر اتوبوس بخش خصوصی خراب شود دیگر به چرخه فعالیت برنمیگردد. برای مثال اگر خطی ۱۰ دستگاه اتوبوس داشته درحال حاضر دو دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت هستند. درحال حاضر حدود ۳۰ درصد از اتوبوسهای بخش خصوصی از چرخه فعالیت به خاطر تعمیرات، نبود مخزن گاز و ... خارج شدهاند.
بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گیری کرد که علت تأخیر اصلی اتوبوسهای بخش خصوصی، کمبود اتوبوس و از رده خارج شدن بخشی از آنها است.
طبق آمار اعلامی از سامانه ۱۸۸۸، شهروندان تهرانی در اردیبهشت امسال ۳۶۱ تماس با موضوع تأخیر اتوبوس بخش خصوصی (۱۶۴ تماس در اردیبهشت ۱۳۹۹ )، ۹۲ تماس با موضوع تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری (۱۰۰ تماس در اردیبهشت ۱۳۹۹)، ۸۲ تماس ساخت و احداث بنای بدون مجوز (۶۰ تماس در اردیبهشت ۱۳۹۹)، ۶۳ تماس تعمیر و نگهداری پل عابر پیاده (۱۲۷ تماس در اردیبهشت ۱۳۹۹)، ۴۳ تماس اجرای آراء ماده ۱۰۰ (۲۱ تماس در اردیبهشت ۱۳۹۹) و ۳۳ تماس دریافت کرایه بیش از تعرفه تاکسی (۱۶۰ تماس در اردیبهشت ۱۳۹۹) حاصل کردهاند.
سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ در اردیبهشت امسال، ۶ اقدام مهم در راستای رسیدگی به شکایت شهروندان تهرانی را به سرانجام رسانده است. این اقدامات شامل جمع آوری پارکینگ غیر مجاز موتور سیکلت در میدان مدرس شهرری، پیگیری اتمام پروژه عمرانی خط ویژه اتوبوسرانی خیابان ولیعصر (عج) حدفاصل سه راه فاطمی تا زرتشت؛ پیگیری رفع نقص پروژکتورهای معیوب و سیستم روشنایی پارک قیطری با تأیید سازمان حمل و نقل و ترافیک: ایجاد امکان یکبار ورود رایگان ساکنان محدوده طرح قبل از ساعت ۱۶، رفع نقص دستگاه شارژ بلیط در ایستگاه BRT امام خمینی (ره) در مسیر اتوبوسهای پایانه راه آهن به پایانه تجریش و رفع مشکلات تابلوهای نشانگر مسیر اتوبوس ( PLS) ایستگاههای کهن، طالقانی، بیمارستان قلب، لاله، محرابی و ... هستند.
نظر شما