رسیدگی ویژه به تخلفات مجتمع صنعتی آهن مکان

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجتمع صنعتی آهن مکان به عنوان مجموعه بورس آهن آلات، دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی شهر تهران، مقوله چندوجهی برای کمسیون ماده صد و شهرداری تهران بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ زهرا نژاد بهرام با اشاره به تخلفات مجتمع صنعتی آهن مکان در محدوده شهرداری منطقه ۲۰ گفت: در سال ۱۳۷۰ مصوبه ای برای ساماندهی مشاغل مزاحم و انتقال از محدوده شهرها به خارج از پایتخت صادر شد و مشاغل حوزه آهن آلات که در مرکز شهر و به ویژه منطقه ۱۲ متمرکز بود با سرمایه بخش خصوصی به محلی واقع در تقاطع بزرگراه بهشت زهرا و آزادگان با وسعت ۵۵۰ هزار مترمربع منتقل و ۲۲۰۰ واحد تجاری در این محل احداث شد.

نژاد بهرام ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت معوقات صدور پایانکار این مجتمع صنعتی، رای ماده صد در سالهای ۸۶،۹۴،۹۶،۹۸ و ۱۴۰۰ برای این مجتمع صادر شد و هر بار به علت نقض این رای و انجام تخلفات بیشتر از سوی این مجموعه بر میزان جرائم آنها افزایش یافته است.

او تصریح کرد: طبق آخرین حکم صادره که اواسط خرداد ماه سال جاری بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری آخرین حکم کمیسیون ماده صد مبنی بر پرداخت جرائم این مجموعه بر اساس تخلفات صورت گرفته مجموعا، ۳۸ هزار مترمربع شامل ۲۵ هزار مترمربع تغییر کاربری و ۱۳ هزار مترمربع اضافه بنا به آنان ابلاغ شد.

نژادبهرام اظهار داشت: متاسفانه با تخلفات انجام شده از سوی این مجموعه، علیرغم بهره مندی از حقوق و امکانات شهری، همکاری لازم را با شهرداری نداشته و موجب تضعییع حقوق شهروندان شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بیان کرد: ضمن سپاس از همکاری شهرداری منطقه ۲۰ و کارشناسان رسمی دادگستری در محاسبه دقیق تخلفات صورت گرفته از سوی این مجتمع و جرائم مربوطه، امید است با همدلی و همکاری کمیسیون ماده صد، مدیران شهری و شهرداری تهران در راستای رسیدگی به نقض پرداخت جرائم ماده صد، رفع تخلفات و احقاق حقوق شهروندان گام های موثری برداشته شود.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 11260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =