کنترل کرونا در منطقه ۱۹ حاصل هم افزایی ارگان های مختلف است

نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ با حضور شهردار، مدیران شهرداری و نمایندگان نهادهای خدمات رسان شهری با محوریت افزایش تعامل برای جلوگیری از بروز بحران های احتمالی در محدوده این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشستعلی توکلی شهردار منطقه به تشریح برخی از مهمترین اقدامات اجرایی در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: یکی از خدمات موفقیت آمیز در این زمینه انجام طرح واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در بوستان ولایت است که با توجه به بهره مندی بیش از ۴ هزار شهروند تهرانی از این خدمات، با استقبال خوبی مواجه شده است.
او وضعیت سفید منطقه ۱۹ در شیوع کرونا را حاصل هم افزایی ارگان های داخلی دانست و ادامه داد: ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه، اجرای طرح غربالگری با مشارکت فعال بسیجیان و نیز احداث سازه در درمانگاه شماره دو شهرداری منطقه برای استقرار کارشناسان پایگاه بهداشت جنوب تهران به منظورانجام تست های پی سی آر از دیگر اقدامات موفقیت آمیز در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
توکلی در ادامه این نشست بر اجرای اقدامات پیشگیرانه در بوستان بزرگ ولایت برای جلوگیری از بروز حریق های احتمالی در فصل تابستان تأکید کرد و خواستار بازدیدهای مستمر از فضاهای سبز مستعد حریق بویژه در جنگل کاری های طوبی و افرا شد.  
ایجاد فرونشست های مختلف در منطقه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط شهردار منطقه بود که مقرر شد طرح های مطالعاتی و پیگیری جدی در بحث آسیب شناسی برای پیشگیری از ایجاد فرونشست ها اجرا شود.
این مسئول درخصوص ایمن سازی گودهای پرخطر نیز صرف صدور اخطار به مالکان را کافی ندانست و تأکید کرد که در این زمینه باید اقداماتی در قالب تشکیل کمیته رفع خطر صورت گیرد.
توکلی در بخش دیگری از این نشست به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از پاتوق های معتادان در نقاط مختلف اشاره و بیان کرد: در همین راستا اقداماتی درخصوص ایجاد کانکس کاهش آسیب های اجتماعی (DIC) در دو نقطه پر خطر منطقه برای ارائه خدمات به معتادان و نیز جمع آوری آن ها با انجام گشت های سیار سازمان خدمات اجتماعی اجرا شده است.  
در این نشست مرتضی آقامحمدی رابط شورایاران منطقه نیز ضمن تشکر از شهردار منطقه و نمایندگان ارگان های حاضر درخصوص بحث مدیریت بحران ها بویژه اقدامات اجرا شده برای کنترل بیماری کرونا و خدمات واکسیناسیون بوستان ولایت، خواستار بازبینی کانکس های مدیریت بحران با هدف رفع نواقص، تهیه نقشه GIS برای سراهای محلات به منظور خدمات رسانی در مواقع بحرانی و رسیدگی به بحث هدایت آب های سطحی محله شهید کاظمی و دولتخواه شد.
در ادامه این نشست مسئولان حاضر از ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، نمایندگان اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز ضمن تشکر از شهردار و مدیران شهرداری این منطقه در بحث مدیریت بحران های مختلف، خواستار تعامل مستمر و دوجانبه با این نهاد به منظور افزایش کیفیت خدمات در مواقع بحرانی شدند.
 

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 11362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =