رصد خانه تهران مرکز دانایی شهر است

شهر : شهردار تهران گفت: داده های ارائه شده در رصد خانه شهر تهران قدرت تصمیم گیری و هوشمندی مدیران شهری را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم بازدید رییس و اعضای کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از رصد خانه شهر تهران با موضوع گزارش عملکرد و چالشهای پیش روی سازمان مدیریت بحران تهران که سه شنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که کلانشهر ها باید به صورت دائمی تعقیب کنند بحث تاب آوری شهر است.

او با اشاره به ابعاد مختلف تاب آوری، افزود: به عنوان مثال در بحث زلزله شناسایی گسل های مختلف ما را نسبت به حوادث احتمالی هوشیار می کند.

حناچی با قابل پیش بینی خواندن سیل و آتش سوزی به حوادث غیر قابل پیش بینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای حوادث غیر قابل پیش بینی نیز باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

شهردار تهران یادآور شد: رصد خانه شهر و داده های ارائه شده در آن برای تصمیم گیری و تصمیم سازی چه به صورت آنی و چه به صورت بلند مدت و میان مدت پیش بینی شده است که دانش و بینش مدیران شهری را نسبت به بحران‌هایی که با آن مواجه هستند را بالا می برد.

او اضافه کرد: در بخش های قابل پیش بینی مانند سیل و آبگرفتگی های ناشی از بارندگی های شدید و آتش سوزی سعی کردیم تاب آوری شهر تهران را بالا ببریم. به عنوان مثال شیرهای هیدرانت در ابتدای این دوره دو هزار و ۲۰۰ مورد بوده که در حال حاضر به هشت هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

حناچی با اشاره به افزایش تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در این دوره از مدیریت شهری، گفت: این اقدامات، قدرت و توانایی مدیران شهری را در شرایط بحران بالاتر می برد و از آن مهمتر سیستم هایی مانند داده های ارائه شده در رصد خانه شهر به مثابه مرکز دانایی شهر، هوشمندی مدیران را نیز افزایش می دهد.

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 11382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =