بهبود رابطه تاریخی ایرانیان و ادیان مختلف با بهسازی آرامستان های دولاب

شهر: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهسازی آرامستان های دولاب رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را زنده کرده و به رونق گردشگری کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران  امروز چهارشنبه - ۲ تیر۱۴۰۰- در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب گفت: ۷۰ پروژه آماده شده در منطقه ۱۴ در زمینه های مختلف است،  پروژه هایی که شورای شهر در ابتدا تحت عنوان پروژه های اولویت محور و تحقق پذیر و بعد از آن جزو سیاست های شورا به عنوان محله محوری مطرح شد و البته در کنار آن پروژه شاخص و فرامنطقه ای نیز دیده شد.  

او افزود: این امر نشان دهنده هماهنگی بین شورا و شهرداری است که باعث شده اقدامات مدیریت شهری آرامش ویژه ای به شهر ببخشد.  

هاشمی با بیان اینکه بازسازی مجموعه آرامستان ارامنه سالها بود که عقب افتاده بود، تاکید کرد: این مجموعه رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را زنده کرده و به رونق گردشگری کشور کمک می‌کند.  

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: منطقه ۱۴ که حدود ۹ ایستگاه مترو دارد و از گذشته که در مترو فعالیت داشتم، نسبت به این محدوده بحث هایی مطرح بود و بعضاً نمایندگان نسبت به حضور شهروندان در آرامستان های تاریخی نگران بودند ولی در نهایت همه این مسائل پیش رفت و اتفاق ویژه ای افتاد که هم از نظر ملی و هم از نظر بین المللی اهمیت دارد.  

او یادآور شد: با توجه به نگاه بین المللی به این مجموعه باید کاتالوگ آن مجموعه را ترجمه کنیم. نکته دیگر این است که بسیاری از افراد مدفون شده در این آرامستان ها وجهه ویژه ای دارند.  

هاشمی گفت: امیدواریم دو پلازای دیگر در دو منطقه ۱۰ و ۱۸ نیز تا آخر این دوره از مدیریت شهری به نتیجه برسد.

او با تبریک به شورای شهر ششم که اواخر مرداد مدیریت شهر را بر عهده می گیرند، گفت:  امیدوارم آرامشی که شورای پنجم و شهرداری در راستای مسائلی مانند شفافیت فعالیت ها، شهرسازی و عدم فروش تراکم، مسائل پرسنلی، ایجاد فضاهای مناسب برای معلولان به شهر بخشیده است با متانت و دقت ادامه پیدا کند.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 11401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =