امیدواریم شورای ششم برای تامین حقوق شهروندان گامی رو به جلو بردارد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جانباختن خبرنگاران و سربازان معلم در 2 سانحه جاده ای و با یبان اینکه اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده های خود بودند گفت: انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید شورای شهر، حفظ دستاورد های دوره های گذشته و رفع نقاط ضعف پیشینیان است.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۶ تیر ۱۴۰۰- در سیصد و پنجمین جلسه شورا گفت: ابتدا سوانح جاده ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده های قربانیان، به ویژه جامعه رسانه ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می کنیم، ریشه اکثر این سوانح فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی کشور و عدم وجود سیستم جایگزین ایمن و راحت می باشد، اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده های خود بودند.

او ادامه داد: امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی و توسعه سیستم حمل ونقل عمومی در شهر و مسیر بین شهری تسریع شود.

محسن هاشمی افزود: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می گوییم و برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم، انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاورد ها و نقاط مثبت دوره های گذشته و پرکردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است و امیدواریم شورای ششم گام روبه جلویی در مسیر تامین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

او اضافه کرد: از جمله دستاورد های شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود می توان به کاهش هزینه های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات بود که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشیده بود، این دستاورد ها می تواند با تقویت روند فعالیت های عمرانی بخصوص در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبود های مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از نکات بسیار مهم عدم افزایش تعداد کارکنان شهرداری و شورا در دوره های گذشته بود که در این دوره با  کاهش ۲۰ درصدی همراه بود و امیدواریم این سنت حسنه ای باشد که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری وکاهش هزینه های شهر کمک کند.

هاشمی ادامه داد:  عمق دادن به شفافیت از آرا در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی  به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت و صیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذینفعان و افزایش رضایت شهروندان از جمله راهکارهایی در این جهت است.

او ادامه داد: البته حفظ تکثر در فعالیت های فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبت ها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز مناسب است که مدنظر قرار بگیرد.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می رسد جناح های سیاسی بایست تعامل و همراهی در افزایش کارآمدی را جایگزین رقابت و حاشیه های دوران انتخابات کنند و از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده شود.

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 11453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =