افزایش مسیر ویژه دوچرخه در منطقه ۱۹ به ۱۸ کیلومتر

شهردار منطقه ۱۹ از تجهیز این منطقه به بیش از ۱۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در راستای توسعه فرهنگ حمل و نقل پاک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به احداث ۱۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در معابر عمومی این منطقه و احتساب ۵ هزار و ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه در بوستان ولایت بیان کرد: در حال حاضر با  اجرای یک کیلومتر مسیر ویژه دیگر در بلوار شقایق حد فاصل خیابان پیروز تا بزرگراه شهید کاظمی و نیز بوستان شقایق، مسیرهای احداثی این منطقه از مرز ۱۸ کیلومتر عبور کرد.
او به اهمیت افزایش مسیر سبز دوچرخه با هدف کاهش آلودگی هوای شهر تهران و ارتقاء حمل و نقل پاک در راستای توسعه شهر انسان محور و همچنین اولویت قرار دادن این موضوع در برنامه های توسعه ای منطقه اشاره و بیان کرد: در همین راستا نیز شهرداری این منطقه در کنار اقدامات عمرانی و ترافیکی ویژه احداث مسیرهای دوچرخه، ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و ترغیب شهروندان به این امر را در قالب اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی همواره مد نظر قرار داده است.
به گفته توکلی خیابان های وصال، یاس، میثاق جنوبی، مطهری جنوبی، بلوار شقایق از درب شماره ۷ میدان مرکزی میوه و تره بار تا ابتدای میدان شقایق و در ادامه تا خیابان شکوفه، خیابان سهیل شمالی و ... از معابر اصلی هستند که مسیرهای دوچرخه در آن ها اجرا شده است.
این مسئول همچنین به تشریح اقدامات عمرانی نگهداشت معابر منطقه پرداخت و گفت: طی هفته گذشته نزدیک به هزار تن آسفالت صرف بهسازی معابر رینگ بوستان ولایت، خیابان بهمنیار، مسیر دهکده توحید به بزرگراه خلیج فارس، متروی شاهد و ... شد.
به گفته شهردار منطقه طی اقدام عمرانی دیگری زمین اسکیت بوستان ۲۲ بهمن به منظور تسهیل بهره برداری شهروندان، با صرف ۱۲۰ تن آسفالت مرمت شد.

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 11472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =