اتمام معاینه فنی موتورخانه های شهرداری منطقه۶

تورج فرهادی گفت : در راستای کاهش آلودگی هوا و طبق استاندار ملی ۱۶۰۰۱ و ماده ۵۵ قانون شهرداری ها موتورخانه های شهرداری منطقه۶ پس از طی مراحل تست و پایش عملکردی، گواهی معاینه فنی دریافت کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه  با اشاره به ماده ۵۵ در خصوص کنترل و کاهش آلودگی هوا و سایر اسناد بالا دستی گفت: بر اساس قانون هوای پاک برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها تمام دستگاه های دولتی موظف به اخذ معاینه فنی موتورخانه ها هستند و باید بر اساس استاندارد ملی ۱۶۰۰۱ اقدام نمایند.

فرهادی ادامه داد: یکی از منابع آلاینده آلودگی هوا در کشور منابع ثابت مثل موتورخانه های گرمایشی، بخاری ها، آبگرمکن ها و نیروگاه ها هستند که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی گیرند. در حالی که تجهیزات گرمایشی و سرمایشی از منابع مهم آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه تهران به شمار می روند.

او افزود: اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه های ساختمان های متعلق به شهرداری علاوه بر کاهش مصرف انرژی توأم با کاهش آلودگی زیست محیطی است.

‌شهردار منطقه ۶ تهران از معاینه فنی ۱۷ موتورخانه در ساختمان های شهرداری منطقه ۶ تهران خبر داد و گفت: اداره محیط زیست این منطقه به عنوان متولی بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به استقرار و نگهداشت سیستم مدیریت محیط زیست ISO ۱۴۰۰۱ در سطح این منطقه با اقدام به انجام معاینه فنی موتورخانه ساختمان های شهرداری این منطقه، طبق استاندارد ملی موفق به اخذ معاینه فنی عملکرد موتورخانه ها شد.

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 11491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =