رهاسازی ۳۱ پلاک مسکونی و تجاری به مساحت ۴۳۳۲ متر مربع در منطقه ۷

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۷، از طرح اصلاح ضلع شمالی محله کاج و آزادسازی حدود ۳۱ قطعه مسکونی و تجاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مهرداد خودی اظهار داشت: با موافقت کمیسیون ماده پنج شهر تهران درباره طرح اصلاح ضلع شمالی محله کاج به مساحت ۴۳۳۲ مترمربع به دغدغه چندین ساله ساکنین، این محله رسیدگی شد.

خودی با تاکید بر اهمیت شبکه‌های عبوری و تأثیر آنها بر شکل گیری و ساخت فرم شهری، برنامه ریزی دقیق و هدفمند به منظور ساماندهی و شناخت شبکه های ارتباطی شهری را یک امر ضروری عنوان کرد و گفت: پس از پیگیری های مکرر همکاران در معاونت شهرسازی و معماری منطقه و موافقت کمیسیون ماده ۵ و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، تعداد ۳۱ پلاک در این محدوده از طرح فریز خارج شد و با مصوبه مذکور شهروندان و ‌مالکین این املاک و پلاک ها می توانند پس از سال ها نسبت به ثبت درخواست تخریب و نوسازی و یا هرگونه درخواست دیگری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر اقدام کنند.

او  با اشاره به اینکه عرض غالب معابر این محدوده کمتر از ۶ متر بوده و بافت تخریبی و فرسوده، سهم بیشتری را به خود اختصاص می دهد، گفت: از ۳۱ پلاک موجود در محدوده، ۱۲ پلاک، معادل۳۸.۷۰ % پلاک ها در جوار معابر ۶ متری، ۸ پلاک در کوچه بن بست و بقیه پلاک ها همجوار خیابان اصلی، نزدیک اتوبان و یا همجوار پارک قرار دارند.

معاون شهردار منطقه ۷، ترغیب مستمر شهروندان و مالکین به اخذ مجوز تخریب و نوسازی املاک را از مهم ترین هدف این طرح خواند و گفت: تشویق به تجمیع با توجه به سیاست های تشویقی تجمیع، خارج شدن محدوده از حالت جزیره ای، از بین رفتن فضاهای ناامن و بی دفاع و بهبود سیمای بصری از دغدغه های اصلی ۱۰ ساله ساکنین در اصلاح طرح کاج شمالی در این منطقه بود.

 محدوده طرح در شمال محله کاج واقع در ناحیه ۲ منطقه قرار گرفته است و میانگین مساحت قطعات مسکونی محدوده مورد مطالعه، ۱۳۰ مترمربع و میانگین مساحت قطعات مسکونی-تجاری ۱۴۲ مترمربع است که با اجرای این طرح حدود ۳۱ قطعه از املاک شهروندان که در حدود ۱۰ سال فریز بود، آزادسازی شد.

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 11590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =