بازدید جمعیت نیکوکاری امام رضایی ها از نقاط بی دفاع شهر

مسئول جمعیت نیکوکاری امام رضایی ها با همراهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۹ و رابط شورایاران این منطقه از محدوده ناحیه ۳ با محوریت بررسی و رفع آسیب های اجتماعی بازدید کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، طی این بازدید که از کوره های آجرپزی در محله دولتخواه آغاز شد،  حسین یکتا مسئول جمعیت نیکوکاری امام رضایی ها ضمن قدردانی از خدمات ارزنده مدیریت شهری به ساکنین این محدوده کم برخوردار، خواستار حل مشکلات محدوده خلازیر با عزم ملی و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی این محدوده و ایجاد نظم و ثبات در آن شد.
او همچنین خدمت شایسته شهرداری این منطقه در بهسازی و آسفالت خیابان خلازیر شمالی و میانی را که موجب توسعه، رونق و آبادانی این محدوده و رضایت مندی شهروندان و کسبه شده است ارزشمند و در بحث کاهش آسیب ها حائز اهمیت دانست.
 طی بازدیدی که از ایستگاه کاهش آسیب های اجتماعی در محدوده خلازیر نیز انجام شد محمد رضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: در شهر تهران ۷ کانکس ایستگاه کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد که دو کانس در این محدوده مستقر بوده و خدمات مختلف آموزشی، پیشگیری، حمایتی و درمانی را به مددجویان ارائه می دهد.
این مسئول اراضی رها شده در خلازیر، وجود معتادان و کارتن خواب ها، فعالیت ضایعات فروشان و ... را از آسیب های اجتماعی این محدوده اعلام و تصریح کرد: در راستای رصد این آسیب ها، کمیته ای با محوریت شهردار منطقه تشکیل شده که ضمن بررسی موارد مشاهده شده، نسبت به ساماندهی آن ها در قالب پروژه های توسعه محله ای اقدام می کنند.
علی توکلی شهردار منطقه نیز در طول این بازدید به کاربری کوره های آجرپزی اشاره و بیان کرد: اغلب کاربری این کوره ها خدماتی بوده و برخی مالکان کوره ها این مکان را غیر قانونی به افراد مهاجر اجاره داده اند که منجر به مشکلات اجتماعی و فرهنگی در این محدوده شده است.
او در بازدید از محل احداث بوستان ایرانیان نیز اظهار کرد: فاز نخست این بوستان به مساحت ۱۴ هکتار با مشارکت سازمان پارک های شهرداری تهران در حال اجرا است و به سرویس بهداشتی، نمازخانه، پست برق، آبنما و... مجهز خواهد شد.
در ادامه این برنامه پروژه های توسعه محلی از جمله طرح کوچه دوستی در محله نعمت آباد نیز  مورد بازدید قرار گرفت که توکلی در این خصوص خاطر نشان کرد: کوچه شهید اژدر سرابی در این محله دومین معبری است که طرح کوچه دوستی در آن با مشارکت اهالی محله در حال اجرا است.
این پروژه که در قالب طرح های معماری ایرانی اسلامی و اشکال هندسی و با توجه به مفاهیم اجتماعی و فرهنگی و مسائل زیبایی شناسی شهری بصورت انتزاعی و غیر مستقیم طراحی می شود، علاوه بر رونق و آبادانی محله، شورو نشاط را در بین شهروندان و ساکنین این کوچه ها به ارمغان می آورد.

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 11598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =