تماس شهروندان با ۱۸۸۸ با موضوع تأخیر اتوبوس ۳ برابر شد

شهر: طبق آمار مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸، همچنان بیشترین گلایه شهروندان در خرداد امسال نظیر اردیبهشت مربوط به تأخیر اتوبوس بخش خصوصی می‌شود.

به گزارش شهر، بیشترین تعداد تماس انتقادی و مورد گلایه شهروندان در خرداد ۱۴۰۰ با مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸، همچنان نظیر اردیبهشت مربوط به حوزه اتوبوسرانی می‌شود.

خرداد امسال ۵۳۴ مورد تماس با موضوعیت تأخیر اتوبوس بخش خصوصی به ثبت رسیده است. البته این آمار در اردیبهشت امسال برابر با ۳۶۱ تماس بود.

همچنین آمار تماس تلفنی با موضوع تأخیر اتوبوس بخش خصوصی در خرداد ۱۴۰۰ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ بیش از سه برابر شده است.

شیوع کرونا و افزایش قیمت ارز و همچنین تحریم‌ها سبب شده تا بخش خصوصی نتواند اتوبوس‌های از رده خارج خود را به مرحله تعمیرات اساسی برساند تا دوباره به چرخه فعالیت بازگردند.

بنابراین همچنان دلیل عمده تأخیر اتوبوس‌های بخش خصوصی را می‌توان کاهش اتوبوس‌های فعال بخش خصوصی ذکر کرد.

تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری دومین موضوع پرتکرار تماس تلفنی با مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ است که تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک و نیم برابر شده است.

خرداد امسال ۱۲۱ تماس با موضوع کاربری مسکونی به تجاری و اداری به ثبت رسیده است، درحالی‌که خرداد ۱۳۹۹ این آمار برابر با ۷۶ تماس بود.

سومین موضوع مربوط به تعمیر و نگهداری پل عابر پیاده می‌شود. خرداد امسال ۱۱۹ تماس و مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ تماس با موضوع تعمیر و نگهداری پل عابر پیاده به ثبت رسیده است. این آمار تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته است.

ساخت و احداث بنای بدون مجوز چهارمین موضوع پرتکرار با این مرکز است که تعداد تماس‌های آخرین ماه فصل بهار ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از یک و نیم برابر شده است. خرداد امسال ۱۰۹ تماس و سال گذشته ۶۴ تماس در مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ به ثبت رسیده است.

عملکرد کارگران و میادین بازار پنجمین موضوع گلایه مندی شهروندان در ماه گذشته است. امسال ۴۷ مورد تماس و سال گذشته ۴۸ تماس با این موضوع به ثبت رسیده است.

آخرین موضوع مورد گلایه و شکایت شهروندان همانند اولین موضوع مربوط به حوزه اتوبوسرانی بخش خصوصی است. امسال ۴۷ مورد تماس تلفنی با موضوع برخورد با مسافر در اتوبوس (بخش خصوصی) به ثبت رسیده است. این آمار در سال گذشته برابر با ۳۸ تماس بود.

سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ در خرداد ۱۴۰۰، ۶ اقدام مهم در راستای رسیدگی به شکایت شهروندان تهرانی را به سرانجام رسانده است. این اقدامات اثربخش شامل روکش زمین چمن فوتبال واقع در دولت آباد، بلوار چمران، بوستان توسکا؛ رفع عیوب تابلوهای pls ( نشانگر مسیر اتوبوس) چندین ایستگاه مانند ایستگاه کهن، طالقانی، بیمارستان قلب، لاله، محرابی و ...؛ برطرف شدن مشکل روشنایی فضای سبز خیابان بهمن یار کوچه ششم بوستان محمدی؛ برطرف شدن مشکلات دستگاه شارژ کارت بلیط ایستگاه‌های اختیاریه واقع در ضلع شرقی میدان اختیاریه و پل مدیریت؛رفع نقص و راه اندازی پله های برقی ۰۰۳ و ۰۰۴ ایستگاه مترو فرهنگسرا و نصب کفپوش زمین بازی کودکان بوستان سردارجنگل است.

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 11700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =