محله تاکسیرانی صاحب بازار روز دوستدار محیط زیست شد

شهردار منطقه ۱۴ گفت: بازار روز گلستان به عنوان نخستین بازار روز دوستدار محیط زیست این منطقه در راستای طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی شروع به کار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، کامبیز مصطفی پور دراین باره افزود: امروزه با توجه به حساسیت های بیشمار نسبت به رعایت اصول محیط زیستی و لزوم آن باید بیش از گذشته در حفظ این میراث بی تکرار کوشا باشیم، بر همین اساس در امتداد طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی و با در خواست شهروندان محله تاکسیرانی اولین بازار روز دوستدار محیط زیست در این محله شروع به کار کرد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه یک مرکز مناسب سازی شده دوستدار محیط زیست ابعاد مختلفی را دارد، گفت: در این بازار روز با توجه به حضور اکثر خدمات مورد نیاز شهروندان اعم از تره بار، نانوایی، هایپرمارکت، قصابی و سایر مشاغل خدماتی سعی کردیم تا آموزش های کاربردی برای اصناف و شهروندان را در نظربگیریم.

او افزود: مزایای خرید و فروش سبز در این بازار تشریح و معرفی و توزیع مناسبی از جایگزین های پلاستیک مانند: کیسه پارچه ای، پاکت کاغذی، کاغذ روغنی، زنبیل و... انجام می شود.

به گفته او استمرار و تعهد اصناف و شهروندان در تغییر رفتار و نهادینه شدن خرید و فروش سبز از مهم ترین موضوعات است که خوشبختانه در این بازار روز با همراهی مدیر بازار و تک تک اصناف مستقر در مجموعه به خوبی محقق شده است.

مصطفی پور خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی نیازمند گذر زمان، همراهی و خواست شهروندان است، امیدواریم با درک اهمیت حفظ و نگهداشت محیط زیست بعنوان مهمترین ثروت انسان ها برای بهتر زندگی کردن و اجرای برنامه های انگیزشی نظام مند، این فرهنگ ارزشمند را نهادینه کرده و نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 11727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =