هفتمین نشریه روایت تهران منتشر شد

«روایت تهران، قصه چیتگر»عنوان هفتمین نشریه تخصصی است که به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران چاپ و از طریق سایت visit.tehra,ir در اختیار علاقمندان قرا گرفته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، «روایت تهران، قصه چیتگر» عنوان تازه ترین نشریه این مجموعه است که منطقه ۲۲ را از نگاه گردشگری تاریخی، طبیعی، روستایی، ورزشی، مدرن و مذهبی بررسی کرده است.

چگونگی نام گذاری چیتگر، آشنایی با روستا ۸۰۰ساله در ارتفاعات و کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه، چگونگی دپیدایش شهرک های راه آهن، پیکان شهر، دهکده المپیک، چشمه، صدرا و استادیوم آزادی را در بخش گذر تاریخ می توانید دنبال کنید.

در بخش گردشگری طبیعی اطلاعات کاملی  از بوستان جنگلی چیتگر، دریاچه خلیج فارس، باغ گیاه شناسی،  خرگوش دره، آبشار کوهستانی سبز، معرفی اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

روستای وردیج، واریش، سنگان، شهرستانک و باغدر در بخش گردشگری روستایی معرفی شده است.

معرفی امکانات ورزشی  و مراکز خرید در منطقه ۲۲ در بخش گردشگری ورزشی و مدرن قابل مشاهده است، همچنین معرفی امازاده قاسم(ع) و امامزاده عمادالدین و معرفی تکیه های قدیمی در بخشگردشگری مذهبی انجام شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون روایت تهران با عنوانهای قصه ری، شمیران، یازده، رمضان، طبیعت و سنگلج از سوی ستاد گردشکری منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است .

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 11765

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =