آینده نامعلوم کمیته های نما

شهر: سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: نمی دانم آینده کمیته های نما چگونه خواهد بود اما تردید ندارم مطالبه کیفیت در طراحی و ساخت ساختمان، مطالبه ای غیرقابل بازگشت است.

به گزارش خبرنگار شهر، کمیته های نمایی که به صورت نمادین در مناطق 22گانه تهران وجود داشت، در مدیریت شهری پنجم توان و قدرت بیشتری پیدا کرد تا نماهای ساختمان ها نیز از ایمن حداقلی سود برند.

وظایف کمیته نما در شورای شهر تهران به تصویب رسید و حالا نمای ساختمان بیش از گذشته در تبلیغات فروش نقش ایفا می کند.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در توئیتر خود به مسئله کمیته نما پرداخته و نوشت؛ وقتی وارد شورا شدم به نظرم آمد باید حداقل کیفیتی را در طراحی و اجرای نمای ساختمانها تضمین کرد.

پیشنهاد تصویب لایحه طراحی، پیش و اجرای نمای ساختمان را مطرح کردم و شورا تصویب کرد. کمیته های نما در مناطق وجود داشت، اما نظام مند نبود و ترکیب مناسبی نداشت.

گزارش اشکالات موردی توسط طراحان برجسته

او افزود: ترکیب کمیته ها را اصلاح کردیم و از حالت اداری و بوروکراتیک، به سمت ترکیب تخصصی و کارشناسی سوق دادیم. دو عضو هیئت عتلمی دانشگاه (معمار و طراح شهری) و یک معمار حرفه ای (با معرفی از سوی جامعه مهندسان مشاور ایران، با حضور نماینده شهرداری و با حضور ناظرین شورا برای کنترل فرآیندها، کیفیت کمیته ها را دگرگن کرد. در نتیجه، طرح هایی که تصویب و در سطح شهر اجرا می شد ارتقای کیفی محسوسی داشت. البته کار کمیته های ما مجموعا بی اشکال نبود و گاه گاه برخی طراحان برجسته و شناخته شده با من تماس می گرفتند و برخی اشکالات موردی را گزارش می کردند.

فعالیت تخصصی کمیته های نما در مناطق 22 گانه

سخنگوی شورای دوره پنجم شهر تهران با اشاره به این که در شورا مسئولیت دبیرخانه نظارت بر کمیته های مناطق را بر عهده داشتم، تاکید کرد: این نظارت از طریق 22 ناظر در کمیته های نمای مناطق انجام می شد و نیز با اصلاح ترکیب کمیته ها و تخصصی تر کردن آن، کار را به کاردان سپردیم و اجازه ندادیم شیوه های مدیریتی سفارش محور بر تصمیمات کمیته ها غلبه کند. در شهرداری نیز متولی موضوع کمیته های نما یعنی اداره کل معماری و ساختمان در همکاری نزدیک و همدلانه با شورا با جدیت کار را دنبال کرد. نمی دانم آینده کمیته های نما چگونه خواهد بود اما تردید ندارم مطالبه کیفیت در طراحی و ساخت ساختمان، مطالبه ای غیرقابل بازگشت است.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 11780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =