۳ کیلومتر نهرسازی و روکش آسفالت در محله سلیمانی

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۰ پایتخت از اجرای ۳ کیلومتر نهرسازی و روکش آسفالت در محله سلیمانی واقع در ناحیه یک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مهران ماندگار معاون فنی و عمران منطقه با اشاره به نصب انشعابات خانگی شبکه فاضلاب شهری گفت: باتوجه به مشکلات ناشی از وجود انهار فرسوده و روباز قدیمی اعم از معضلات زیست محیطی و بهداشتی در محلات به ویژه در فصول گرم سال و در راستای اجرای پروژه های کوچک مقیاس، عملیات نهرسازی بر اساس درخواست شورایاری و اهالی محل از ابتدای اردیبهشت ماه در منطقه کلید خورد.

ماندگار یادآور شد: پس از گذشت یک دهه طرح تکمیل و توسعه فاضلاب شهری در راستای رفع و جلوگیری از انتشار آلودگی و بوی نامطبوع و همچنین انباشت زباله در محیط شهری و با هدف ارایه خدمات به شهروندان در این شرایط کرونایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در دستور کار حوزه عمران منطقه قرار گرفت.

او در ادامه به تاثیر بسزای این طرح در جمع آوری آب های سطحی، جلوگیری از آبگرفتگی معابر و تجمع جانوران موذی خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح در محله سلیمانی آغاز و عملیات تخریب و جمع آوری نهرهای قدیمی و احداث نهرهای جدید در محورهای میرسلطانی و فرعی ها، ملکی و فرعی ها و همچنین خاتمی جنوبی اجرا و در مجموع ۳۰۰۰ مترطول نهر روسی به کانیو کتابی و جانبی تبدیل شد.

معاون فنی و عمران منطقه با بیان این که این پروژه در قالب پروژه های توسعه محلی در حال انجام است، افزود: با توجه به از بین رفتن کیفیت مطلوب، وجود ناهمواری‌ معابر برای تردد شهروندان و وسایل نقلیه، همزمان با تکمیل این طرح عملیات روکش آسفالت در این معابر مذکور با استفاده از بیش از ۵۰۰ تن آسفالت نیز اجرا شد.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 11794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =