همراهی نانوایی‌های منطقه ۲ با پویش «نه به کیسه پلاستیکی»

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی روز بدون کیسه پلاستیکی در نانوایی‌ها، فروشگاه شهروند و بازارهای تره بار خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، کاظم داودی با اشاره به تاثیر گذاری کیسه‌های پلاستیکی در آلودگی زیست محیطی گفت: به منظور تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و کیسه‌های پلاستیکی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی همزمان با هفته بدون نایلکس اجرا می‌شود.
او افزود: بدین منظور تعدادی از نانوایی‌های منطقه با پیوستن به کمپین نه به کیسه پلاستیکی به عنوان نانوایی دوستدار محیط زیست فعالیت می‌کنند.
داودی افزود: این برنامه‌ها با مشارکت اداره آموزش و مشارکت شهروندی، اداره محیط زیست و مدیریت پسماند منطقه در بازارهای میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و نانوایی‌ها درحال برگزاری است.
داودی با بیان اینکه جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای و ظروف گیاهی  به جای کیسه‌ها و ظروف یک بار مصرف مبحث مورد تاکید در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی است گفت: در همین راستا با استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و آموزشی و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، از شهروندان دعوت می‌شود تا در حفاظت از محیط زیست مشارکت کنند.
او افزود: به منظور فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست، مردان نقره‌ای با حضور در محله صادقیه از شهروندان دعوت کردند تا با نه به کیسه پلاستیکی، در حفظ محیط زیست نقش آفرین باشند.
سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ انجام تبلیغات محیطی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت مجازی را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد و افزود: به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد برنامه‌های آموزشی و فرهنگی‌، مسابقات و... اجرا شد.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 11802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =