خط کشی و آرام سازی ترافیکی بیش از ۲۰ معبر عمومی در منطقه ۱۹

عملیات خط کشی و آرام سازی ترافیکی در ۲۶ نقطه از معابر منطقه ۱۹ در راستای افزایش ایمنی و سهولت تردد خودروها و شهروندان اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علیرضا مرآتی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه، یکی از اقدامات ویژه این منطقه را که با هدف مناسب سازی معابر ویژه نابینایان صورت گرفته، اجرای خط کشی عابر پیاده با رنگ زرد و نقاط برجسته میانی دانست که بصورت پایلوت در خیابان میثاق جنوبی انجام شده است.

او با اشاره به خط کشی محوری ٢٣ هزار متر طول از معابر منطقه و نیز ۸۵۰ متر خط کشی عابر پیاده افزود: این اقدام در ۲۶ معبر منطقه از جمله خیابان های شهید شکری، میثاق، میعاد، شقایق، صمدی، مهران، ماهان، شکوفه و ... اجرا شده است.

معاون منطقه همچنین از اجرای عملیات احداث پهلوگاه اضطراری در بزرگراه آزادگان تقاطع پل صنیع خانی خبر داد و افزود : این اقدام ترافیکی به منظور توقف اضطراری در مواقع نقص فنی خودرو، تصادفات رخ داده و سایر موارد مورد نیاز به توقف خودروها و وسایل نقلیه امدادرسانی و انتظامی در حال انجام است.

مرآتی با اشاره به آغاز عملیات احداث سرپناه ایستگاه اتوبوس و تاکسی در پایانه اتوبوسرانی شاهد اعلام کرد: طی اقدامات ترافیکی اخیر پایانه اتوبوسرانی شهرک شهید شکری نیز خط کشی شد.

او در بخش دیگری به تشریح فعالیت های آموزش مجازی پارک ترافیک این منطقه در راستای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک پرداخت و اظهار کرد:در همین راستا روزانه ۳ کلاس آموزشی ویژه دانش آموزان، عموم شهروندان و رانندگان تاکسی برگزار و از هر کلاس بیش از ۳۰ مخاطب بهره مند می شوند.

ایمنی عابر پیاده، عبور و مرور ایمن، دوچرخه سواری شهری، قوانین راهنمایی و رانندگی، حقوق و تکالیف سرنشین خودرو، آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی و عواقب تخلفات رانندگی از عناوین این دوره ها است که توسط مربی آموزشی ارائه می شود.

به گفته این مسئول طی ١٠ روز گذشته بیش از ٧٠٠ نفر در دوره های آموزش مجازی پارک ترافیک شرکت کرده اند.

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 11875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =