ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت بحران

شهر : رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استفاده از تکنولوژی نوین در زمینه مدیریت کمک می‌کند و شهرداری نیز در این زمینه خوب کار کرده اما تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار شهر، اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم رونمایی و بهره برداری از آخرین دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ به مناسبت شانزدهمین سالگرد تأسیس این سازمان برگزار شد، گفت: امسال حدود ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته بارندگی کمتری داشتیم و در بحث کاهش تنش در این زمینه اقدامات موثری انجام شد.

او ادامه داد: با این حال به هر جهت میزان بارش در سطح کشور کاهش یابد باید به بحث سازگاری با کم‌آبی توجه بیشتری شود. امیدواریم با صرفه جویی در بخش کشاورزی و شرب، از بحران امسال به سلامت عبور کنیم.

نجار با بیان اینکه در سال ۹۸، ۲۵۰ سد پر از آب شد و دریاچه ارومیه ۵۵ سانتیمتر افزایش سطح آب داشت، ادامه داد: در سال ۹۸ بارشهای مناسبی داشتیم، هرچند آسیب هایی به همراه داشت اما به نوعی ناشکری کردیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: تهران یک مرکز جمعیتی بزرگ است و تا پیش از این همه حوادثی که پیش روی خودمان داشتیم از لحاظ جمعیتی کم بوده و تجربه ای در حد کلانشهری مانند تهران با این جمعیت عظیم را نداشتیم.

او افزود: باید اراده کنیم درست بسازیم و درست نظارت کنیم . در حالی که متولیان امر در ساختن بناها و سازه ها توجه چندانی نمی کنند و با وقوع بحران حتی مراکز درمانی که باید تاب آوری بالایی داشته باشد اولین جاهایی است که از بین می رود.

نجار تاکید کرد: مردم باید مخاطرات را بشناسند و پیامدهای آن را بدانند و رفتار درست را اتخاذ کنند. ازدحام مردم در زلزله اخیر تهران نشان از آسیب پذیری بالای شهر خصوصا در شب دارد و این رفتار باید با آموزش اصلاح شود. هرچند در زلزله فیروزکوه این نتیجه حاصل شد که این رفتار کمی تغییر پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استفاده از تکنولوژی نوین در زمینه مدیریت بحران کمک می کند و شهرداری نیز در این زمینه خوب کار کرده اما برای یک کلانشهر تهران کافی نیست تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم. امیدواریم در دوره بعد نیز این کارهای اساسی دنبال شود .

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 11915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =