آمادگی در برابر بحران باید جایگزین ترس شود

شهردار تهران گفت تلاش می‌کنیم با پیشگیری آموزش و مانور آمادگی را جایگزین کنیم و این کار درباره مخاطبین مختلف در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: خلا مدیریت یکپارچه را به صورت روزمره داریم اما قانون مدیریت بحران تهران تکلیف را برای بحرانهای خارج از شرایط عادی مشخص و با سطح بندی آن به مقیاس ملی و محلی شیوه برخورد را نیز معلوم کرده است. 

او با بیان اینکه این قانون نسبتا جدید است، افزود: با آموزش ، آمادگی و مانور می توانیم قابلیت ها را در مدیریت بحران افزایش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به شانزدهمین سالگرد تاسیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ادامه داد: با تلاشهایی که در این شانزده سال و خصوصا دو سال اخیر انجام شده هوشمندی در مقابل مخاطراتی مانند سیل و زلزله و اتش سوزی افزایش پیدا کرده است. 

او اضافه کرد: البته کلان شهرها با مخاطرات دیگری نیز مواجه هستند. مثلا هیچ کسی تصور نمی کرد ویروس کرونا بتواند کل شهر ، مشاغل و زندگی عادی را تحت تاثیر قرار دهد.

شهردار تهران گفت: تلاش می کنیم با پیشگیری ، آموزش و مانور آمادگی را جایگزین ترس کنیم و این کار درباره مخاطبین مختلف در حال پیگیری است. رو نمایی امروز نیز مربوط به معرفی نرم افزارهایی با این هدف است.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: 11917

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =