اجرای ویژه برنامه‌های دهه ولایت چشم انتظار مجوز ستاد ملی کرونا

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه علاوه بر برنامه‌های مشارکتی و برنامه‌های اختصاصی مناطق ۲۲ گانه در دهه ولایت توسط شهرداری تهران در پایتخت برگزار می‌شود که مهمترین رویکرد مجموعه این برنامه ها ایجاد فضای شادی در ایام شادی اهل بیت و همچنین احیای سنت منقبت خوانی امیرالمومنین علیه السلام است.

به گزارش شهر سید محی الدین فاضلیان با اشاره به اینکه دهه ولایت یکی از مهمترین ایام تاریخی و دینی در تقویم اسلامی و ایرانی است که از مدت ها قبل به منظور ویژه برنامه های این ایام تمهیدات لازم اندیشده شده است، تصریح کرد: در روز عرفه با مشارکت مساجد و هیئت های شهر تهران  دعای عرفه خوانده می شود و ویژه برنامه های عید قربان نیز با اجرای استیج های فرهنگی و هنری، موسیقی و نورافشانی آغاز و با برنامه های متنوع مشارکتی با مشارکت بسیج نواحی شهر تهران به منظور راه اندازی کاروان های شادی در سطح محلات ادامه خواهد یافت.

او با بیان اینکه برنامه های ویژه دهه ولایت سال ۱۴۰۰ تنها در میادین، پارک‌ها و اماکن پر تردد شهر اجرا نمی شود بلکه به منظور کاهش تجمع شهروندان و رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا به سراغ شهروندان در کوچه ها می رویم، ادامه داد: در دستورالعمل ارسالی به مناطق ۲۲ گانه رعایت آخرین مفاد پروتکل های بهداشتی تاکید شده و در نهایت نیز طی مکاتبه‌ای با ستاد کرونای استان درخواست اعلام نظر نهایی پیرامون برگزاری اجراها در سطح شهر بوده و در حال پیگیری هستیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: برآوردهای اولیه افزایش مخاطرات پیک فعلی کرونا را پیش بینی نمی‌کرد و طبق برنامه ریزی ها و تدابیر اندیشیده شده در این دهه تلاش کردیم همانند ایام نوروز و مناسبت های قبلی برنامه‌های متنوعی در سطح شهر برگزار کنیم. هدف از برگزاری این برنامه‌ها نیز افزایش شادی و نشاط روحی و اجتماعی در میان شهروندان است و در این مسیر به طور قطع حفظ صحت و سلامتی تک تک شهروندان در اولویت قرار دارد. از همین رو منتظر اعلام نظر نهایی ستاد کرونای استان هستیم تا در صورت صدور اجازه برگزاری این ویژه برنامه ها، تمام اقدامات با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرند.

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 11929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =