مشکل اصلی کشور، توقف روند توسعه است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل اصلی امروز کشور، متوقف شدن روند توسعه است. اگر به سرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت و رشد اقتصادی، به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران منجر نشود، شاهد گسترش مشکلات خواهیم بود.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه- ۳ مرداد ۱۴۰۰- در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر قرار داریم گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت و امامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی شد.

او ادامه داد: غدیر نماد وحدت و یکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر اعظم است و نبایست با افراط و تندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدا برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: معرفی امیر مومنان توسط رسول اکرم در غدیر، به‌ عنوان رهبری برای همه اقشار و اقوام و ملت های اسلامی بود و بایست این سر چشمه زلال معرفت و علم و هدایت، برای بهره بردن همه اقوام و مذاهب و گروه های اسلامی همچنان جریان یابد.

هاشمی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب خوزستان گفت: مشکل امروز خوزستان، فقط خشک شدن کارون نیست بلکه محرومیت از توسعه متعادل، متوازن و پایداری است که بایست در دهه های گذشته، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران می کرد اما رخ نداد.

او یادآور شد: توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی و پالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص های جامعه نه صرفا رشد صنعتی است، درخوزستان، بسیاری از شاخص های انسانی و اجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

او اضافه کرد: توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه های فراوانی از آسیب های زیست محیطی ناشی از فعالیت های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دارد.

هاشمی ادامه داد: بسیاری از مناطق و استان های دیگر کشور هم از محرومیت رنج می برند و چه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند.

او بیان کرد: مشکل اصلی امروز کشور، متوقف شدن روند توسعه است که طی ۱۶ سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی ۸ درصدی در چشم انداز ۲۰ ساله، رشد محقق شده کمتر از یک درصد بوده است و این میزان رشد پاسخگوی نیاز روز افزون جامعه نبوده است.

رئیس شوری اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است و اگر به سرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت و رشد اقتصادی، به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران منجر نشود، شاهد گسترش مشکلات خواهیم بود و امیداوریم دولت جدید بتواند روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز ۲۰ ساله برساند.

۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 11977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =