آغاز بهره برداری از گذرگاه شهدای مسجد ارک

عصر سه شنبه پنجم مردادماه سال ۱۴۰۰، دسترسی شرقی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه متروی پانزده خرداد که به گذرگاه شهدای مسجد ارک نامگذاری شده است، طی مراسمی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: گذرگاه شهدای مسجد ارک که از مقابل میدان ارک به طول حدود ۱۰۰ متر به سمت غرب و چهارراه گلوبندک احداث شده، به دو روش روباز (در موقعیت پله های ورودی) و تونلی (در موقعیت گالری دسترسی به ایستگاه مترو ۱۵خرداد) به مرحله اجرا درآمده است. طول ورودی این گذرگاه عابر پیاده ۴۵ متر و طول گالری آن ۵۴ متر بوده و به ۲ دستگاه آسانسور ۱۶ نفره تجهیز شده است.
او با بیان آنکه بخش تونلی گذرگاه شهدای مسجد ارک، به دلیل روباره بسیار کم    ۳.۵  متری (فاصله سقف تونل تا سطح زمین) و همچنین تاسیسات زیرزمینی موجود، با دقت بسیار بالا و حساسیت های خاص اجرایی (به منظور کاهش ریسک نشست زمین، ریزش تونل و نیز حفظ امنیت شهروندان) احداث شده است، یادآور شد: این پروژه با حضور نیروهای متخصص سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و بهره گیری از تجارب ارزشمند پروژه های تونلی قبلی، بدون وقوع هیچ گونه حادثه با موفقیت تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
 پروژه احداث زیرگذر گلوبندک که یکی از پروژه های شاخص مدیریت شهری در محدوده منطقه ۱۲ به شمار می آید، پس از تکمیل و بهره برداری، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل ساخته و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک را برطرف می کند. زیرگذر گلوبندک در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است و علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو را نیز فراهم می کند. اسفندماه سال گذشته، دسترسی غربی زیرگذر به ایستگاه مترو پانزده خرداد برای تردد شهروندان گشایش یافت و حالا دسترسی شرقی به مترو آماده تحویل به شهروندان شده است.

۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 12021

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =