بازسازی و مستندسازی غدیر با ویژه برنامه های میدانی

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر خم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم گفت: ویژه برنامه های میدانی با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر و فرهنگسرای خاوران به منظور احیای سنت حسنه غدیر، بازسازی و مستند سازی و اشاعه این سنت به نسل های بعد در منطقه به اجرا درمی آید.

او در ادامه به تشریح این ویژه برنامه ها در روز عید غدیر پرداخت و افزود: راه اندازی دو کاروان بازسازی واقعه غدیر شامل کاروان خودرویی، رژه موتور سواران، کاروان اسب و شتر و برپایی جشن با اجرای موسیقی زنده سنتی و محلی، نقالی، دمام زنی، گرود سرود، مولودی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنرهای نمایشی از جمله این برنامه هاست.

محمدی اضافه کرد: پخش آیتم کودک در روز عید سعید غدیر خم در دو بخش صبح ساعت ۹ الی ۱۳ و حرکت در خیابان های هاشم آباد، اتابک، منصور، مینابی و عصرساعت ۱۶ الی ۲۰ و حرکت در خیابانهای ۱۷ شهریور جنوبی، شوش شرقی، مطهری، شوش، شهرک بروجردی وکیانشهر، برگزاری ویژه برنامه نورافشانی ساعت ۲۱ شب عید سعید غدیر در ۷ مکان پر تردد سطح منطقه، جشن بزرگ غدیر و طبخ و توزیع ۱۴ دیگ حلیم به نیت چهارده معصوم (ع) در میدان امام رضا (ع) محله کیانشهر، برگزاری کاروان شادی و ایستگاه صلواتی در فاز یک و دو محله خاورشهر، برپایی همایش دوچرخه سواری از مسجد جامع افسریه تا بوستان فجر و برپایی جشن های بزرگ عید سعید غدیر خم در مساجد و پایگاه های بسیج منطقه از سایر برنامه های این روز است.

برپایه این گزارش؛ با هدف هویت بخشی و آذین بندی سیمای بصری شهر، پوستر، بنر های تبلیغاتی و ریسه نوری و پارچه ای در معابر و ساختمان های منطقه نصب شده است.

۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 12054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =